Dacă nimeriți în timpul unei greve, acestea sunt drepturile pasagerului pe care trebuie să le aveți în vedere:
-
Întârzieri de zbor de peste 2 ore
-
Mâncare și răcoritoare în concordanță cu timpul de așteptare
-
Cazare, dacă apare situația de a sta încă o noapte în aeroport sau la destinație, din cauza grevei
-
Transport între aeroport și hotel
-
2 telefoane, servicii de fax sau e-mail
Timpul de întârziere pentru ca aceste drepturi să intervină este de 2, 3 sau 4 ore pentru distanțe de zbor de până la 1500km, între 1500-3500km, respectiv peste 3500km.
Întârzieri de zbor de peste 5 ore
Dacă apare situația întârzierii zborului cu mai mult de 5 ore în cazul excepțional al unei greve industriale, pasagerii au dreptul de a cere o rambursare totală a costului biletului de avion. Atenție, dacă această ofertă este acceptată, nu se mai poate face cerere de compensare ulterioară.
Atunci când zborul este întârziat sau anulat din cauza unei greve, iar zborul a fost cu plecare spre/pe teritoriul Uniunii Europene, pasagerii au dreptul la compensări financiare din partea liniei. În funcție de distanța de zbor, durata și întârzierea survenită, se poate face cerere de compensare pentru până la 600€.
În majoritatea cazurilor, este necesar să fie îndepliniți mai mulți pași pentru obținerea compensării, deoarece companiile aeriene apelează la multe trucuri pentru a nu îndeplini datoriile. Dacă linia refuză cererea de compensare, pasul următor este o plângere la Autoritatea Aeronautică Civilă Română – AACR, care poate determina cauza întârzierii sau anulării și dacă poate fi considerată circumstanță extraordinară sau de forță majoră.
Conform reglementărilor UE, când un zbor cu o companie europeană sau de pe un aeroport din teritoriul Uniunii Europene este anulat, linia este obligată să plătească costurile de cazare, până ce un zbor compensator este oferit. În cazul în care compania aeriană vă recomandă să vă plătiți pe cont propriu mâncare sau hotel, păstrați toate chitanțele și mențineți aceste cheltuieli la nivel minim, înainte de a vă întoarce acasă, pentru că aveți dreptul la o rambursare a acestor cheltuieli.
Anulări de zbor
În cazul anulării unui zbor din cauza unei greve, pasagerii au dreptul la grijă și asistență - mâncare, cazare, transport etc. Pe lângă acestea, au dreptul la o rerutare cu cel mai apropiat zbor, o rambursare sau un zbor de retur către destinația inițială de plecare.
A. Anunț de anulare cu mai puțin de 7 zile înainte de zbor
Și ați ales una din variantele de rerutare și ați decolat cu nu mai mult de 1 oră înainte de ora inițială și ați ajuns la destinație la nu mai mult de 2 ore după ora inițială de sosire, nu aveți dreptul la compensare financiară. Dacă se depășesc aceste ore, aveți dreptul la compensare, cu condiția ca linia să nu dovedească că această anulare a fost cauzată de situații extraordinare.
B. Anunț de anulare între 7 zile și 2 săptămâni înainte de zbor
Și ați ales o rerutare care nu decolează cu mai mult de 2 ore înainte de ora inițială și nu aterizează cu mai mult de 4 ore peste ora zborului inițial, nu aveți dreptul la o rambursare. Dacă se depășesc aceste ore, aveți dreptul la compensare, cu condiția ca linia să nu dovedească că această anulare a fost cauzată de situații extraordinare.
C. Anunț de anulare cu peste 2 săptămâni înainte de zbor
Nu aveți dreptul la compensare financiară.
Atenție, dacă vi se oferă o rerutare la un alt aeroport din oraș, altul decât aeroportul inițial, compania trebuie să compenseze transportul către aeroportul alternativ (sau către altul apropiat, agreeat de dvs.).
Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne lăsați un mesaj în secțiunea de contact de pe site. Solicitarea dvs. va fi tratată cu prioritate și vom reveni cu un răspuns cât mai curând posibil.