Meniu

Online check-in

Online check-in

Check-in-ul online este check-in-ul efectuat prin intermediul internetului. O alternativă este check-in-ul efectuat în aeroport.

Atenție! În cazul achiziționării biletelor de avion de la companiile Ryanair, Wizz Air sau easyJet, merită să efectuați check-in-ul online, pentru că check-in-ul efectuat în aeroport implică taxe adiționale.

Ce este check-in-ul și de ce trebuie efectuat?

Fiecare pasager trebuie să aibă un bilet de îmbarcare pentru a putea primi un loc în avion (biletul în sine nu este suficient pentru a vă îmbarca!) Acest bilet de îmbarcare este generat în timpul check-in-ului. Există două posibilități prin care puteți să îl efectuați:

  • Online – folosind formularul online, trebuie să introduceți datele necesare. După generarea biletului de îmbarcare, este necesar să îl printați și să îl aduceți la aeroport (veți afla mai mult detalii privind check-in-ul online în următoarea parte a articolului)
  • În aeroport – la ghișeul de check-in al companiei aeriene cu care călătoriți sau la ghișeul de self-service check-in – în acest caz, biletul de îmbarcare este printat de angajatul companiei aeriene sau de aparatul multifuncțional la care ați efectuat self-check-in (puteți afla mai multe detalii în articolul dedicat check-in-ului la aeroport).

Fiecare pasager are un bilet de îmbarcare pe care sunt înscrise anumite informații. Tipul de informații variază în funcție de compania aeriană. Mai mult, aceste date pot varia și în funcție de ruta pe care călătoriți, în special de condițiile de viză impuse de țara de destinație. De obicei, pe parcursul check-in-ului trebuie să comunicați numele, tipul, numărul și seria documentului cu care călătoriți, precum și date suplimentare, precum țara, data eliberării și perioada de valabilitate a documentului. Aceste aspecte sunt importante deoarece se va verifica veridicitatea informațiilor pe parcursul controlului de securitate.

În cazul în care pasagerul nu se conformează procedurii mai sus menționate, acesta nu va putea să finalizeze controlul de securitate. Mai mult, locurile în avion sunt distribuite pe parcursul check-in-ului – această informație este afișată pe biletul de îmbarcare generat.

Este necesar să vă comunicați datele pe parcursul check-in-ului? Da, este necesar. Pe parcursul rezervării biletului de avion, trebuie să comunicați numele și prenumele pasagerilor, data acestora de naștere și datele de contact. Biletul de îmbarcare include informații detaliate. Acest lucru este necesar datorită cerințelor de securitate în vigoare.

De asemenea, în intervalul cuprins între cumpărarea biletului și efectuarea zborului, datele necesare se pot modifica (de exemplu, valabilitatea pașaportului poate expira, iar noul document emis va avea o serie și un număr diferit). Din acest motiv, check-in-ul se poate efectua doar înainte de plecare sau, în cazul check-in-ului online, doar cu câteva zile înainte de plecare.

Atenție! Fiecare pasager trebuie să aibă propriul bilet de îmbarcare, pe care să fie imprimate datele necesare, și un document de identitate care să confirme datele introduse anterior.

Când activează companiile aeriene check-in-ul online?

Momentul deschiderii și închiderii check-in-ului online este determinat separat de fiecare companie aeriană. De exemplu:

  • easyJet permite check-in online cu 30 de zile până la 2 ore înainte de plecare,
  • Ryanair permite check-in cu 24 până la 2 ore înainte de plecare (cu 60 de zile înainte dacă se rezervă locuri),
  • Wizz Air permite check-in online de la 30 de zile (dacă s-a rezervat loc) sau de la 48 de ore (dacă nu s-a rezervat loc) cu până la 3 ore înainte de plecarea programată.

Alte companii care oferă opțiunea de check-in online:

  • Air Baltic – cu 5 zile înaintea plecării până la check-in-ul personal din aeroport
  • Alitalia (se aplică numai tarifului Light!) – cu 24 de ore înaintea plecării, până la 2 ore înaintea plecării
  • Ukraine International Airlines – cu 48 de ore înainte (excepție fac zborurile din Amsterdam, zborurile pe ruta Kiev – Bruxelles și zborurile de tip charter – cu 24 de ore înainte. Zborurile din Bruxelles, Geneva și Zurich – cu 18 ore înainte de plecare) până la 1 oră înainte de plecare (excepție fac zborurile din Tel Aviv și Zaporozhye, unde check-in-ul este închis la 3 ore înaintea plecării). Check-in-ul online pentru rutele Kiev – Riga și Riga – Kiev este supus unor taxe, însă pentru restul rutelor este gratuit. Din 1 octombrie 2017, toți pasagerii zborurilor UIA, cu excepția zborurilor intercontinentale și a zborurilor din Klaipeda, trebuie să plătească o taxă suplimentară pentru check-in-ul la aeroport!
  • AirAsia (se aplică numai zborurilor domestice) – cu 14 zile înainte până la 4 ore înaintea plecării (AirAsia X) sau până la 1 oră înaintea plecării (AirAsia).
  • Spirit Airlines – cu 24 de ore până la 1 oră înaintea plecării
  • Jet2.com – cu 28 de zile până la 5 ore înaintea plecării
  • El Al – cu 24 de ore până la 3 ore înaintea plecării

Pentru cazurile nemenționate anterior, check-in-ul se efectuează în modul standard, la aeroport – prezentarea la ghișeul de check-in se face cu minimum două ore înaintea plecării, iar pasagerii vor primi biletul de îmbarcare în mod gratuit.

Cum arată procesul de check-in online cu eSky?

Atenţie! Dacă aveți sau intenționați să rezervați un bilet de avion Ryanair, vă rugăm să accesați direct această pagină.

Când pot face clienții eSky check-in? Pasagerii vor primi un e-mail cu un link pentru check-in cu biletul electronic. Astfel, puteți furniza toate datele necesare pentru check-in înainte ca operatorul de zbor să activeze check-in-ul online (de obicei cu 2-4 zile înainte de ora plecării). Consultanții noștri vor finaliza acest proces în numele pasagerului care a început check-in-ul online sau întregul proces va fi efectuat automat. Atenţie! Check-in-ul online poate fi indisponibil dacă furnizaţi datele cu mai puţin de 48 de ore înainte de plecare. Cărţile de îmbarcare sunt trimise prin e-mail pentru imprimare la adresa specificată ȋn timpul procesului de rezervare, nu mai devreme de 48 de ore și nu mai târziu de 8 ore înainte de ora de plecare programată.

Dacă sunt mai multe zboruri incluse ȋn călătorie, cartea de îmbarcare va fi trimisă în e-mailuri separate - cu 48 până la 8 ore înainte de începerea fiecărui zbor.

Atenție! Serviciul Online check-in via eSky este disponibil pentru zborurile operate de anumite companii aeriene. Atunci când este disponibil pentru compania cu care zburați, îl veți putea adăuga în coșul de cumpărături în momentul în care faceți rezervarea pentru biletele de avion.

Cum arată procesul de check-in online pentru Ryanair pe eSky?

În cazul achiziționării serviciului de Check-in online în timpul rezervării biletelor de avion, procesul este același ca mai sus. După furnizarea datelor și activarea check-in-ului de către compania aeriană, efectuăm check-in-ul în numele dumneavoastră și vă trimitem cărţile de îmbarcare pe adresa de e-mail. Cărţile de îmbarcare trebuie imprimate înainte de a merge la aeroport. Notă! În acest caz, puteți primi informații despre rezervarea dumneavoastră pe adresa de email direct de la compania aeriană. Cu toate acestea, vă recomandăm să urmăriţi mesajele de check-in pe care le primiți numai de la eSky.

Dacă nu achiziționați serviciul de Check-in online pe eSky, trebuie să faceți check-in direct prin intermediul companiei aeriene. Pentru a face acest lucru, trebuie să accesați site-ul web al companiei aeriene, să vă conectați cu adresa de e-mail furnizată la rezervarea biletului pe eSky și să completați formularul de check-in. Vă rugăm să rețineți că va fi posibil doar după activarea check-in-ului de către compania aeriană (pentru Ryanair, este posibil cu 24 de ore până la 2 ore înainte de plecare)! Cărţile de îmbarcare pot fi utilizate conform instrucțiunilor de pe site-ul companiei aeriene.

Vă rugăm să rețineți că în acest caz veți primi toate informațiile despre zbor, precum și modificările de check-in și de program, doar de la compania aeriană!

Când veți primi cărţile de îmbarcare de la eSky?

  • Wizz Air - cartea de îmbarcare va fi trimisă prin e-mail cu 48 până la 8 ore înainte de plecare,
  • easyJet - cartea de îmbarcare va fi trimisă prin e-mail cu 48 până la 8 ore înainte de plecare sau eliberată la aeroport (vă vom informa prin e-mail),
  • Blue Air - cartea de îmbarcare va fi trimisă prin e-mail cu 48 până la 8 ore înainte de plecare,
  • Ryanair - numai cu achiziționarea unui serviciu suplimentar. Check-in online cu eSky: cartea dumneavoastră de îmbarcare va fi trimisă prin e-mail cu 24 până la 8 ore înainte de plecare.

Reţineţi că permisele de îmbarcare vor fi trimise numai dacă furnizați toate detaliile pentru check-in solicitate de compania aeriană!

Trebuie să imprimați cartea de îmbarcare?

Da, conform cerințelor companiilor aeriene, cartea de ȋmbarcare trebuie imprimată. Biletul de îmbarcare poate fi printat imediat după primirea e-mailului sau poate fi salvat ca fișier (pe telefonul mobil, memorie portabilă, etc.) și printat ulterior, însă este necesară printarea acestuia înaintea controlului de securitate de la aeroport! Biletul printat trebuie prezentat împreună cu documentul de identitate folosit la check-in. Lipsa acestuia implică o taxă de penalizare costisitoare, iar în cazuri extreme, refuzul de a vă putea îmbarca.

Nu pot efectua check-in-ul. Cum procedez?

  • Verificați dacă au fost trimise pe adresa de e-mail informații privind modificarea orarului de zbor și un link nou de check-in
  • Dacă rezervarea implică un grup mai mare de persoane, nu încercați să efectuați check-in-ul pentru foarte multe persoane în aceeași sesiune. Dacă sunt prea mulți pasageri, durata sesiunii se poate încheia în timp ce introduceți datele documentelor. Acest lucru este o măsură de siguranță pentru protecția datelor dumneavoastră.

Modificări după check-in

Unele companii, precum Ryanair, Wizz Air și easyJet, permit modificarea datei zborului sau a numelui pasagerilor inclusiv după efectuarea check-in-ului online. Acest serviciu se plătește suplimentar per pasager pentru fiecare zbor, conform listei de preţuri a companiei aeriene. În timp ce modifică biletul, pasagerii trebuie să se supună regulilor și posibilelor taxe impuse de către compania aeriană. De asemenea, uneori există restricții privind aceste modificări.

Atenție! Pasagerii care călătoresc cu bagaj de cală și folosesc serviciul de online check-in trebuie să meargă la ghișeul de check-in pentru bagaje de cală în aeroport.


De reținut!

  • După efectuarea check-in-ului online nu mai sunt permise modificări ale biletului (excepție fac companiile Ryanair, Wizz Air și easyJet).
  • La aeroport, pasagerii trebuie să aibă printate biletele de îmbarcare
  • Biletele de îmbarcare pot fi printate non-color
  • Fiecare bilet de îmbarcare trebuie printat pe o foaie separată, astfel încât o parte a foii să rămână neprintată
  • La aeroport, pasagerii trebuie să aibă aceleași documente de identitate folosite în momentul check-in-ului online.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky.md.

Ați găsit informația pe care o căutați în acest articol? Da | Nu
Consider că acest articol:
Vă mulțumim pentru feedback!