Meniu

Termeni şi condiţii pentru folosirea serviciilor

  1. Definiţii

    eSky.md (www.eSky.md) este un site operat de SC eSKY Travel Search SRL (denumită şi Compania, eSKY sau eSKY Travel Search) cu sediul în Bucureşti, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4.

    Utilizatorul este orice persoană care foloseşte Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion atât telefonic, cât şi prin mijloace electronice. Utilizatorul va putea fi definit şi ca Beneficiar sau Client.

    Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion sau (Sistemul) reprezintă un software ce îi permite Utilizatorului să caute curse pe teritoriul României sau internaţionale între oricare două oraşe şi, de asemenea, să estimeze costurile aferente, respectiv să cumpere biletele de avion.

  2. Preambul

    Operatorul Sistemului pentru Rezervari de Bilete de Avion din cadrul www.eSky.md este societatea eSKY pl S.A., cu sediul in Radom, Plac Jagiellonski, numarul 8, Polonia, reprezentată de către SC eSKY Travel Search SRL, cu sediul în Bucureşti, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4.

    Pentru a folosi Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion, vor trebui acceptate, implicit, toate condiţiile descrise în cele ce urmează, indiferent dacă Utilizatorul apelează la serviciile Companiei prin mijloace electronice sau telefonic. Acceptarea lor reprezintă expresia voinţei personale şi constituie o obligaţie legală între Utilizator şi eSKY Travel Search SRL.

    Clientul are dreptul să copieze ori să folosească, fără obligaţii faţă de eSKY Travel Search SRL, conţinutul scris de mai jos.

  3. Obligaţiile părţilor

    Utilizatorul:

    Confirmă că are întreaga putere legală sau că este capabil să îşi asume obligaţii legale, având în vedere că prin acceptarea acestor Termeni şi Condiţii, Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate financiară referitor la utilizarea Sistemului.

    Se angajează să folosească Sistemul exclusiv pentru rezervarea sau cumpărarea de bilete în condiţii legale, evitând orice acţiune rău intenţionată menită să îi aducă (Utilizatorului) foloase necuvenite.

    Nu va face rezervări folosind identităţi false sau plătească pentru aceste rezervări cu carduri de credit pentru care nu deţine acceptul titularului de a le folosi.

    Compania:

    Se angajează să ofere servicii la cele mai înalte standarde tuturor Clienţilor ce apelează la serviciile sale, fie prin intermediul site-ului www.eSky.md, fie prin intermediul Departamentului Serviciu Clienţi.

    Va face tot posibilul pentru a remedia eventualele defectiuni survenite in cadrul Sistemului in cel mai scurt timp.

    Va reprezenta Utilizatorul în relaţia cu liniile aeriene; totuşi, Utilizatorul va putea contacta direct linia aeriană în vederea rezolvării cerinţelor sale, înţelegând că soluţia adoptată este răspunderea sa şi nu implică în nici un fel Compania.

  4. Limitarea răspunderii

    eSKY Travel Search SRL menționează că utilizarea Sistemului se face exclusiv pe cheltuiala și riscul utilizatorului. Compania nu garantează că folosirea Sistemului va fi lipsită de erori la fel cum nu garantează nici că rezultatele căutării vor îndeplini cerințele Utilizatorului în ceea ce privește conținutul, precizia și utilitatea informațiilor returnate.

    De asemenea, responsabilitatea privind corectitudinea și acuratețea datelor pasagerilor, datelor de contact, cărților de credit sau a datelor de facturare utilizate în efectuarea unei rezervări îi revine în totalitate Utilizatorului, Compania neputând fi trasă la răspundere în cazul în care Utilizatorului i se aduce un prejudiciu ca urmare a nerespectării acestei prevederi.

    Compania nu este direct răspunzătoare și nu i se pot pretinde despăgubiri în cazul refuzului la îmbarcare pe fondul neprezentării la timp la zbor, conform regulamentelor în vigoare (120 minute în cazul zborurilor externe și 90 minute în cazul zborurilor interne) sau a unor probleme legate de documentele personale (depășirea valabilității documentului de identitate, lipsa vizei de intrare în țara de destinație sau de escală, pașaport cu interdicție, viză falsă, lipsa declarațiilor notariale și/sau a cazierului în cazul însoțirii de minori etc), responsabilitățile cu privire la obținerea informațiilor referitoare la documentele necesare pentru formalitățile de călătorie precum și a deținerii respectivelor documente la momentul zborului revenindu-i în exclusivitate pasagerului.

    Unele Linii Aeriene pot cere informații suplimentare cu privire la pasager (API) sau înregistrarea pasagerului (check-in) cu 15 zile până la 8 ore înainte de zbor, nerespectarea acestor proceduri putând atrage penalizări din partea liniilor aeriene respectiv refuzul la îmbarcare. eSKY Travel Search va lua toate măsurile pentru a informa pasagerul cu privire la aceste proceduri atât înainte de confirmarea biletului cât și ulterior confirmării, punându-i la dispoziție mijloacele necesare pentru completarea formularelor cu informații suplimentare,și nu poate fi trasă la răspundere în cazul în care pasagerul nu completează informațiile personale corect și în timp util.

    Anumite tarife disponibile în sistemul de rezervare www.eSky.md sunt supuse anumitor condiții speciale de rezervare și emitere. Această regulă se aplică în special biletelor de avion ce trebuie rezervate și achitate cu cel puțin 7 și 14 zile în avans (advanced purchase) sau celor cu emitere obligatorie în termen de maximum 24 de ore sau chiar în ziua efectuării rezervării (instant purchase). Nerespectarea acestor condiții de rezervare poate influența tariful final al biletului. În astfel de condiții, eSKY Travel Search își rezervă dreptul de a anula rezervarea înainte de data plecării și nu își asumă responsabilitatea pentru nerespectarea termenului de emitere dat de Liniile Aeriene, motivat prin depașirea termenului de cumpărare a biletului specificat în condițiile tarifare.

    Potrivit legislației române (legea nr. 248 din 2005 referitoare la libera circulație a cetățenilor români în străinătate), cetățenii români sub 18 ani pot călători în străinătate numai însoțiți de către ambii părinți sau de către un singur părinte/adult, și având asupra lor documentele necesare (carte de identitate sau pașaport, declarație notarială din partea părintelui ce nu va efectua călătoria, precum și cazierul judiciar la adultului însoțitor, în cazul în care acesta nu este unul dintre părinți). Cetățenii sub 18 ani din alte țări decât România care călătoresc în afara țării se supun legislației locale din țara respectivă. eSKY Travel Search recomandă acestora verificarea legislației locale în momentul planificării unei călătorii. eSKY Travel Search va lua toate măsurile pentru a informa pasagerul cu privire la aceste proceduri pe website-ul propriu și/sau telefonic, dar nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele prejudicii care pot apărea din cauza nerespectării de către utilizator a legislației în vigoare în ceea ce privește călătoria minorilor.

  5. Politica de confidenţialitate

    1. Securitatea datelor cu caracter personal

      eSKY Travel Search respectă în totalitate legislaţia privind securitatea datelor cu caracter personal ale Utilizatorului şi se angajează să nu înstrăineze aceste date către terţe părţi in alte scopuri decat cele pentru care au fost solicitate.

      Când utilizează Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion, Utilizatorului i se va cere să introducă anumite informaţii personale, indispensabile pentru confirmarea rezervării şi pentru emiterea corectă a biletelor. De fiecare dată când se foloseşte Sistemul, Compania va trebui să trimită către sistemele de rezervări ale liniilor aeriene, care operează zborurile alese de Utilizator, informaţii despre: nume, prenume, sex şi, în cazul copiilor, adolescenţilor şi persoanelor în vârstă, date despre vârsta acestora precum şi data naşterii.

      Datele personale sunt stocate de către eSKY Travel Search într-o bază de date securizata ce este folosită exclusiv intern şi face posibilă analiza, de către Companie, a dorinţelor şi comenzilor Clientului.

      eSKY Travel Search deţine autorizarea de prelucrare a datelor cu caracter personal nr.16147, în conformitate cu legea nr.677/2001, modificată şi completată.

      eSKY Travel Search va face tot posibilul ca fiecare Utilizator al Sistemului să aibă acces la produse noi, servicii sau promoţii prezentate pe www.eSky.md şi alte canale de comunicare. Prin urmare, Compania îşi rezervă dreptul de a informa Utilizatorul cu privire la campanii promoţionale. Utilizatorul poate opta pentru renunţarea la aceste informaţii, trimiţând un e-mail la adresa dezabonare@eSky.md cu textul "dezabonare".

      În vederea acceptării acestui Statut, Utilizatorul confirmă autenticitatea datelor sale personale şi, în acord cu Legea pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, şi libera circulaţie a acestor date - nr.677 / 2001 şi este de acord cu stocarea şi procesarea acestor date în Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion.

      Potrivit legislației române (legea nr. 248 din 2005 referitoare la libera circulație a cetățenilor români în străinătate), cetățenii români sub 18 ani pot călători în străinătate numai însoțiți de către ambii părinți sau de către un singur părinte/adult, și având asupra lor documentele necesare (carte de identitate sau pașaport, declarație notarială din partea părintelui ce nu va efectua călătoria, precum și cazierul judiciar la adultului însoțitor, în cazul în care acesta nu este unul dintre părinți). Cetățenii sub 18 ani din alte țări decât România care călătoresc în afara țării se supun legislației locale din țara respectivă. eSKY Travel Search recomandă acestora verificarea legislației locale în momentul planificării unei călătorii. eSKY Travel Search va lua toate măsurile pentru a informa pasagerul cu privire la aceste proceduri pe website-ul propriu și/sau telefonic, dar nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele prejudicii care pot apărea din cauza nerespectării de către utilizator a legislației în vigoare în ceea ce privește călătoria minorilor.

    2. Dreptul de proprietate intelectuală

      Toate informaţiile ce se regăsesc pe www.eSky.md ne aparţin şi avem toate drepturile rezervate asupra conţinutului acestora.

      Pentru a raporta probleme privind dreptul de proprietate intelectuală, vă rugăm să ne trimiteţi un email la adresa: info@eSky.md.

    3. Cookies

      Cookies sunt fişiere de dimensiuni mici stocate pe computerul dumneavoatră în momentul în care vizitaţi eSky.md. Computerul dumneavoastră recunoaşte şi acceptă automat aceste fişiere. Informaţia colectată de cookie este stocată pe server şi va fi folosită de fiecare dată când Utilizatorul va accesa eSky.md. Cookies înmagazinează informaţii comerciale şi de marketing. Aceste fişiere sunt utilizate pentru diferite funcţii: interacţiunea dintre Utilizator şi website mai rapidă, completarea automată a formularelor, păstrarea produselor în coşul de cumpărături, înregistrarea preferinţelor Utilizatorului, autentificare şi securitate.

      Fişierele de tip Cookie nu sunt periculoase şi nu trebuie tratate de Utilizator precum un virus ce poate dăuna computerului. Browser-ul utilizat permite setarea şi limitarea colectării de fişiere Cookie pe hard disk.

      Deşi este stocat pe hard disk, un Cookie nu poate citi şi transmite proprietarului site-ului alte informaţii salvate pe hard disk. Un cookie conţine doar informaţii colectate la accesarea unei pagini www.

  6. Bilete de avion

    1. Căutarea zborurilor

      Utilizatorul va putea căuta zboruri disponibile, care să îndeplinească criteriile sale, prin alegerea uneia sau mai multor rute de zbor şi prin completarea unui formular cu datele sale personale.

    2. Confirmarea rezervării

      Utilizatorul primeşte confirmarea rezervării la adresa de e-mail pe care a introdus-o în câmpul aferent. Confirmarea include: numărul rezervării, informaţii despre ruta aleasă, costul total al biletului şi metoda de plată.

      Parcurgerea tuturor paşilor prezentaţi şi comandarea biletului vor fi obligatorii pentru cumpărarea unui bilet de avion.

      Costul unui bilet este afişat în moneda Europeana – EURO. Acesta include: preţul biletului, taxele de aeroport şi taxa de emitere a biletului percepută de către Companie pentru acoperirea costurilor administrative care pot rezulta din confirmarea rezervării.

      Confirmarea unei rezervări nu presupune şi confirmarea tarifului final, liniile aeriene putând modifica tariful fără un anunţ prealabil. Astfel, dacă rezervarea Utilizatorului a fost facută pe un tarif care nu mai este valabil în momentul confirmării plăţii de către banca folosită de Companie, angajaţii Companiei vor lua legatura cu Utilizatorul pentru a-i transmite noul tarif, înainte de a emite biletul de avion. Dacă Utilizatorul va agrea noul tarif, acesta va trebui sa întreprindă măsuri pentru a plăti companiei în cel mai scurt timp diferenţa rezultată, urmând ca biletul de avion să fie emis după ce diferenţa este plătită şi confirmată. Dacă Utilizatorul nu va agrea tariful comunicat, Compania va returna în totalitate suma platită de Utilizator în termen de 2-5 zile lucrătoare de la momentul primirii banilor (termenul poate varia în funcţie de procedurile bancare).

    3. Cumpărarea unui bilet de avion

      Utilizatorul poate cumpăra un bilet în condiţiile în care a introdus în Sistem datele personale corecte, respectând ordinea cerută de către procedurile companiilor aeriene. Înainte de a cumpăra un bilet, Utilizatorul este obligat să citească şi să accepte acest Statut, precum şi să-şi însuşească informaţii privind condiţiile de plată pentru rutele de zbor alese.

      Înţelegerea detaliilor despre tarif îl va ajuta pe Utilizator să facă cea mai bună alegere în termeni de cost al rutelor alese precum şi să minimizeze costul unei eventuale anulări. În acest sens, Utilizatorului îi este recomandat să consulte regulile impuse de clasele tarifare şi, în cazul unor neclarităţi, să contacteze Serviciul Clienţi.

      Pentru a obţine cele mai mici tarife pentru zboruri pe teritoriul Europei se recomandă ca rezervările şi cumpărarea biletului să fie efectuate cu cel puţin două săptămâni înainte de data zborului.

      Cel mai mic tarif este cel aferent biletelor ce folosesc „Regula zilei de Duminică”. Când se foloseşte un astfel de bilet, Utilizatorul trebuie să aibă în vedere că returul se va face întotdeauna în cea mai apropiată Duminică după plecare. De asemenea, plecarea şi sosirea nu vor avea loc în aceeaşi zi.

      Dacă tarifele prezentate diferă în mod semnificativ de cele finale, este posibil ca locurile în clasele economice să fie epuizate. Sunteţi rugat să verificaţi datele de plecare şi sosire.

      În cazul călătoriilor în afara Europei este bine de ştiut că tariful depinde în mare parte de sezon.

      După primirea rezervării, eSKY Travel Search SRL poate contacta Clientul în vederea verificării datelor sale personale şi pentru a confirma oferta. Dacă acest contact nu va fi posibil, Compania nu va putea fi trasă la răspundere pentru efectuarea rezervării în condiţiile expuse în rezervare.

    4. Metode de plată

      Pentru a cumpăra un bilet de avion prin intermediul site-ului www.eSky.md sau prin departamentul Serviciu Clienți eSKY Travel Search SRL, Compania pune la dispoziție trei metode de plată:

      Carte de credit și/sau card bancar
      Transfer bancar
      Depunere de numerar la ghişeul băncii

      Utilizatorul poate alege metoda de plată pe care o preferă în cadrul secțiunii "Sistemul de rezervări".

      Biletele pentru zboruri "Low Cost" pot fi cumpărate exclusiv prin carte de credit sau card bancar: blocarea locurilor și a tarifelor pentru zborurile de tip "Low Cost" se poate face exclusiv folosind o carte de credit sau card bancar valid pentru plățile online. Achitarea unei rezervări de tip “Low Cost” prin transfer bancar sau folosirea unui card de credit sau bancar nevalidat de sistemul de plăți atrage de la sine riscul unor modificări tarifare, în funcție de momentul efectuării plății.

      Plățile prin transfer bancar sunt acceptate doar pentru bilete rezervate cu cel puțin 7 zile înainte. Atunci când alege opțiunea "Transfer bancar" ca metodă de plată, Utilizatorul se obligă să plătească eSKY Travel Search SRL suma datorată în termen de 24 de ore de la efectuarea rezervării și să trimită în cel mai scurt timp prin e-mail sau prin fax copia ordinului de plată sau a foii de depunere, respectiv să confirme telefonic trimiterea documentului și să se asigure că documentul a fost recepționat într-o formă lizibilă.

      Achitarea unui serviciu prin transfer bancar se poate face numai după rezervarea respectivului serviciu și confirmarea tarifului de către Serviciul clienți într-unul din conturile:

      SC eSKY Travel Search SRL, cu sediul în Bucureşti, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4.
      CUI: RO26130195
      Reg. Com.: J40/10406/2009
      Banca Comercială Română (BCR) sucursala Unirea, Bucureşti
      RO07RNCB0082138090800001 (pentru tranzacţii în LEI)
      RO77RNCB0082138090800002 (pentru tranzacţii în EUR)

      Transferul trebuie făcut pe numele și prenumele Utilizatorului (pasagerului) și trebuie să includă numărul rezervării. Lipsa unor mențiuni clare pe ordinul de plată cu privire la numărul rezervării și numele pasagerului poate duce la imposibilitatea identificării rezervării, situație în care eSKY Travel Search nu va putea fi trasă la răspundere pentru neconfirmarea rezervării în timp util și pentru eventualele modificări de cost ce derivă din aceasta. Biletele cumpărate prin intermediul transferului bancar sau a plăților în numerar vor fi emise de către Companie în ziua în care suma datorată va ajunge în conturile menționate mai sus.

      Comisioanele aferente plății prin transfer bancar vor fi suportate în întregime de către plătitor, eSKY Travel Search rezervându-și dreptul de a nu emite biletul de avion atâta timp cât întreaga sumă datorată nu se află în conturile de mai sus.

      Atenție! Liniile aeriene permit emiterea biletelor la nu mai mult de 72 de ore de la momentul rezervării dar, în cazul unora dintre bilete, această perioadă se reduce la 24 de ore sau chiar mai puțin. Depășirea acestui termen presupune anularea rezervării Utilizatorului. Compania nu își asumă nicio responsabilitate privind anularea rezervărilor din cauza întârzierilor în efectuarea plăților către conturile sale și/sau primirea confirmării acestora.

    5. Plățile prin carte de credit și/sau card bancar

      Utilizatorul poate folosi pentru a face astfel de plăți următoarele tipuri de carte de credit sau card bancar: VISA și Mastercard.

      La alegerea cărții de credit sau card bancar ca modalitate de plată, Utilizatorul este obligat să completeze, în secțiunea „Sistemul de rezervări”, anumite informații despre cartea de credit sau cardul bancar (tipul, numărul, data de expirare, numele posesorului și codul CVV). După plasarea comenzii, suma datorată va fi automat retrasă de pe card în vederea cumpărării biletelor dorite. În funcție de tipul biletului, ruta aleasă și numărul de pasageri, este posibil ca plata să se efectueze în două sau mai multe tranzacții însumând valoarea totală a biletului confirmată de Utilizator la efectuarea rezervării. În unele cazuri, detaliile cărții de credit sau cardului bancar pot fi transferate prin mijloace electronice securizate Liniilor Aeriene, care vor prelua plățile rezervărilor la emiterea biletelor, urmând ca eSKY Travel Search să colecteze diversele taxe aferente.

      Toate rezervările efectuate prin intermediul eSKY sunt procesate de către deținătorul sistemului de rezervări eSKY Polonia sau de către sistemul operatorului aerian. În funcție de compania aeriană care validează biletul, tranzacțiile sunt efectuate printr-un instrument IATA numit BSP (Billing and Settlement Plan) specific fiecărei țări (în acest caz Polonia) în moneda agreată (zloți polonezi) sau în moneda specifică țării de plecare, urmând ca banca utilizatorului să facă automat conversia din moneda solicitată de linia aeriană în moneda în care este deschis contul Utilizatorului la cursul băncii respective. Comisioanele și metoda de efectuare a conversiei valutare țin strict de banca emitentă a cardului, Compania nefiind răspunzatoare pentru eventuale diferențe rezultate în urma cursului de schimb valutar aplicat de bancă și a eventualelor comisioane percepute de aceasta pentru a procesa respectiva conversie valutară.

      În cazul în care până la data călătoriei nu este înregistrată plata integrală aferentă serviciului comandat iar clientul, informat telefonic și/sau prin e-mail de acest fapt, nu întreprinde toate măsurile de achitare a sumei restante în timp util, acest fapt se consideră a fi renunțare și intră în vigoare penalizările aferente condițiilor de anulare a biletului dictate de către Liniile Aeriene.

      În plus, pentru a minimiza încercările de fraudare a cărții de credit sau cardului bancar, eSKY Travel Search își rezervă dreptul de a efectua verificări aleatorii pentru a se asigura că pasagerul este titularul de drept al cardului sau că titularul și-a dat acceptul pentru achitarea sumei rezervării, cerând acordul scris al acestuia precum și copia cărții de credit sau cardului bancar sau un extras de cont recent.

      NOTĂ: Introducerea incorectă sau incompletă a detaliilor cardului bancar sau cărții de credit (numărul cardului, data expirării, codul CVV/CVC sau numele titularului) precum și orice alte restricții (fonduri insuficiente, depățirea plafonului de plăți zilnic/saptamanal/lunar, blocarea cardului, restricționarea la folosirea acestuia numai în interiorul tării etc.) va duce la refuzarea cererii de către Sistemul de rezervări. În această situație, eSky.md nu va putea fi trasă la răspundere pentru neconfirmarea rezervării în timp util și pentru eventualele modificări de cost ce derivă din aceasta.

    6. Factura

      Compania va elibera, pentru fiecare rezervare, o factură fiscală, folosind datele de facturare oferite de Utilizator. În cazul în care Utilizatorul nu specifică date de facturare separate, Compania va emite factura pe numele plătitorului.

      Factura fiscală se emite în RON, indiferent de moneda în care a fost efectuată tranzacția pentru costul biletului de avion, cursul aplicat pentru facturare fiind cursul Băncii Naționale a României (BNR). Compania nu îşi asumă nicio responsabilitate pentru eventualele diferenţe ce pot apărea între suma facturată și suma retrasă de pe cardul de credit în urma tranzacționării în altă monedă decât cea în care este deschis contul principal al cardului.

      Factura se trimite, la cerere, prin e-mail (la adresa de e-mail oferită de Utilizator) în termen de 7 zile lucrătoare de la data efectuării rezervării.

      Conform legilor în vigoare, factura se consideră original fără semnătura şi ştampila Companiei. Totuşi, în cazul în care Utilizatorul doreşte acest lucru, Compania poate trimite prin curierat (pe cheltuiala Utilizatorului) un exemplar semnat şi ştampilat.

    7. Forma biletului

      eSKY Travel Search SRL îşi rezervă opţiunea de a schimba forma biletului din bilet tipărit în bilet electronic, acolo unde există această posibilitate ori Sistemul funcţionează în aşa manieră.

    8. Expedierea biletelor electronice

      Biletele electronice cumpărate prin intermediul paginii www.eSky.md vor fi trimise automat la adresa de e-mail specificată în cadrul secţiunii “Sistemul de rezervări”. Astfel este obligatoriu ca adresa e-mail menţionată în timpul procesului de rezervare să fie validă şi activă, Compania neputând fi trasă la răspundere în cazul unui prejudiciu adus clientului deoarece biletul nu este primit la timp.

    9. Expedierea biletelor tipărite

      La cerere, eSKY Travel Search SRL va expedia, pe cheltuiala Utilizatorului, biletele tipărite în următoarele perioade de timp:

      • 2 zile lucrătoare pentru localităţi din România;

      • 3 zile lucrătoare pentru localităţi din Europa;

      • 5 zile lucrătoare pentru localităţi din afara Europei.

      Biletele vor fi trimise Clientului ca "Scrisoare recomandată" la adresa specificată în cadrul secţiunii "Sistemul de rezervări" ca adresă de corespondenţă.

      În momentul în care Utilizatorul comandă expedierea unui bilet la adresa specificată în cadrul secţiunii "Sistemul de rezervări", acceptă implicit condiţiile de expediere ale companiilor de curierat.

  7. Modificarea sau anularea rezervării datorată liniei aeriene

    eSKY Travel Search SRL nu îşi asumă răspunderea pentru orice modificări ale orarelor sau rutelor de zbor datorate Liniilor Aeriene, precum şi în cazul anulării zborului de către Liniile Aeriene. Orice informaţii referitoare la posibile schimbări în sistemele Liniilor Aeriene vor fi comunicate de către angajaţii eSKY Travel Search SRL fie telefonic, fie la adresa de e-mail specificată în cadrul secţiunii “Sistemul de rezervări” în momentul primirii de către eSKY Travel Search SRL a notificării oficiale de la operatorul de transport aerian.

    eSKY Travel Search nu îşi va asuma responsabilitatea pentru pierderile survenite în urma unei greve a companiei aeriene sau a angajaţilor aeroportului, a unor situaţii de forţă majoră (intervenţii guvernamentale, războaie, răpiri, incendii, inundaţii, accidente, furtuni, atacuri teroriste, acţiuni industriale) sau a oricărei situaţii independente de controlului direct al eSKY ce rezultă în anularea rezervării sau zborului.

  8. Rambursarea biletelor de avion

    În cazul nefolosirii serviciului, clientul are posibilitatea de a returna un bilet de avion cumpărat prin www.eSky.md, cu condiţia ca tipul de bilet să permită o astfel de operaţiune, iar returnarea să fie efectuată la o dată anterioară datei de plecare. În momentul returnării biletului, clientul trebuie să fie conştient că penalizările rezultate în urma operaţiunii vor fi deduse din costul biletului (suma dedusă ca penalizare pentru returnarea biletului este stabilită de către Liniile Aeriene şi menţionată în condiţiile tarifare şi poate depăşi 50% din costul iniţial al biletului, în funcţie de clasa tarifară).

    Unele bilete de avion achiziţionate în regim promoţional nu permit modificări (de nume, de itinerariu etc) sau rambursarea biletelor, nici măcar în cazul returnării biletului la o dată anterioară datei de plecare. Anularea unui astfel de bilet sau neprezentarea la zbor înseamnă pierderea sumei totale plătită pentru acest tip de bilet.

    Taxa de emitere percepută de Companie (şi evidenţiata în momentul efectuării rezervării, respectiv în factura aferentă) nu este rambursabilă. În cazul în care Clientul va beneficia de un ramburs din partea Liniei Aeriene care operează zborul ales, taxa de emitere va fi dedusă din suma rambursată.

    În cazul returnării unui bilet, acesta trebuie trimis prin poştă direct la adresa:

    eSKY Travel Search, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4, Bucureşti

    Sau prin e-mail la adresa de e-mail support@eSky.md

    Taxele poştale (dacă există) pentru expedierea biletului către eSKY Travel Search sunt suportate de către client. Pentru mai multă siguranţă, vă sfătuim să trimiteţi biletul prin scrisoare recomandată sau prin curier. În funcţie de modalitatea prin care s-a efectuat plata, suma rezultată după deducerea penalizărilor va fi rambursată pe cardul de credit sau direct în contul bancar al clientului în termen de 30 de zile de la primirea biletului returnat de catre eSKY Travel Search.

  9. Reclamaţii

    Plângerile cu privire la efectuarea unei rezervări sau achiziţionarea unui bilet de avion trebuie trimise în termen de 7 zile de la data achiziţionării serviciului fie în scris pe adresa biroului eSKY Travel Search, Calea Văcăreşti, nr. 391, Clădirea de birouri Sun Plaza, Intrarea B, etaj 3, cod poştal 040069, sector 4, Bucureşti sau prin e-mail la adresa reclamatii@eSky.md. Plângerile cu privire la incidentele legate de zbor trebuie trimise în termen de maximum 7 zile de la efectuarea zborului, însoţite de documentele doveditoare, în caz contrar eSKY Travel Search nemaiputând garanta înregistrarea reclamaţiei pasagerului de către linia aeriană.

    eSKY Travel Search va confirma Clientului acceptarea reclamaţiei şi îl va informa pe acesta în legatură cu termenul necesar investigării reclamaţiei în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acesteia. Termenul pentru soluţionarea unei reclamaţii este de maximum 30 de zile lucrătoare de la primirea acesteia.

  10. Dispoziţii finale

    eSKY Travel Search îşi rezervă dreptul de a anula rezervarea unui Utilizator şi a renunţa la contract, restituind plăţile efectuate (dacă există), fără a justifica o astfel de acţiune.

    eSKY Travel Search îşi rezervă dreptul de a modifica unilateral Termenii şi condiţiile precum şi Statutul Companiei. Clientul are obligaţia de a citi Termenii şi condiţiile şi Statutul Companiei înainte de efectuarea rezervării iar prin acceptarea lor este legat de dispoziţiile valabile la data efectuării rezervării sau a cumpărării biletului de avion.

    În cazul în care anumite aspecte nu sunt reglementate în prezentul Statut, acestea sunt supuse Codului Civil şi legilor române în vigoare.

  11. Garanţii

    Prin natura serviciilor oferite Utilizatorilor, eSKY Travel Search nu oferă garanţii. Serviciile sunt furnizate în conformitate cu practicile curente ale Companiei.

    Conform Legii nr. 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic şi a naturii serviciilor oferite de eSKY Travel Search, rezervările de bilete de avion nu pot fi anulate în termen de 10 zile.