Meniu

TERMENI ȘI CONDIȚII DE UTILIZARE A SERVICIULUI

INFORMAȚII GENERALE

  • § 1. INFORMAȚII GENERALE

    1. Acești Termeni și condiții reprezintă regulile pentru utilizarea „Sistemului de Rezervări” în vederea achiziționării serviciilor terților oferite prin intermediul website-ului www.esky.md și a Contact Center-ului, incluzând rezervarea și cumpărarea de: Bilete de Avion, Asigurări de Călătorie, Servicii Hoteliere, Pachete de Călătorie, Zboruri Charter, Bilete de Tren și alte servicii disponibile în cadrul Sistemului de Rezervări.
    2. Administratorul Sistemului de Rezervări este eSky.pl Spółka Akcyjna, cu sediul în Radom, Piața Jagielloński, numărul 8, înregistrat în Divizia Comercială XIV a Registrului Judiciar Național de pe lângă Tribunalul Varșovia, sub numărul 0000383663, număr de identificare TVA: 9481987199, REGON 670140736, cu un capital social de 990 471 PLN, plătit integral, plătitor de Taxă pe Valoare Adăugată, denumit în continuare „eSky” sau “Compania”.
    3. Folosirea Sistemului de Rezervări și a serviciilor oferite de Contact Center (la numerele de telefon disponibile pe website-ul www.esky.md) reprezintă acceptarea tuturor prevederilor din prezenții Termeni și Condiții. Acceptarea reprezintă o declarație de intenție și creează obligații legale între Utilizator și Furnizorul de Servicii eSky.
    4. Utilizatorul are dreptul să copieze, să reproducă și să salveze conținutul acestor Termeni în mod gratuit, fără a avea dreptul să îl distribuie în scop comercial.
    5. Fiecare Utilizator se supune acestor Termeni și Condiții în momentul în care întreprinde acțiuni cu scopul de a utiliza Serviciul de Rezervări.
    6. Rezervarea și cumpărarea serviciilor specifice disponibile în Sistemul de Rezervări reprezintă o tranzacție individuală efectuată de către Utilizator și se supun termenilor și condițiilor specificate de fiecare furnizor terț. Cumpărarea fiecărui serviciu are loc sub rezerva termenilor și condițiilor particulari specificați pentru fiecare serviciu disponibil în Sistemul de Rezervări.
  • § 2. DEFINIȚII

    1. Sistem de Rezervări – platforma care administrează procesele de tranzacționare disponibile prin intermediul website-ului www.esky.md și prin intermediul Contact Center-ului, care îi permit Utilizatorului să:
      1. caute zboruri domestice și internaționale între oricare două orașe, să solicite oferte de preț pentru aceste zboruri și să cumpere bilete de avion,
      2. solicite oferte de preț și să cumpere asigurări de călătorie,
      3. caute și să rezerve servicii hoteliere în orice oraș (național și în străinătate), în orice interval,
      4. caute conexiuni feroviare domestice și internaționale pe orice rută feroviară definite, să evalueze aceste conexiuni și să cumpere un bilet de tren,
      5. personalizeze sugestiile pentru serviciile menționate în punctele a-d, prin Sistemul de Informare a Utilizatorului bazat pe geolocație (identificarea adresei de IP a unui computer și prin datele de navigare).
      6. folosească alte servicii oferite de către entități pentru care eSky furnizează servicii de închiriere pentru spațiu publicitar pe website, specificate în § 17 din Regulament.
    2. Utilizator – orice persoană fizică sau juridică sau organizație fără personalitate juridică, dar care are capacități legale conform legii, ce folosește Sistemul de Rezervări sau serviciile din Contact Center.
    3. Plătitor – orice persoană fizică sau juridică sau organizație fără personalitate juridică, dar care are capacități legale conform legii, ce folosește Sistemul de Rezervări sau serviciile din Contact Center și efectuează plăți sau se obligă să efectueze plăți.
    4. Contact Center – unitate responsabilă de contactul cu Utilizatorul sau Plătitorul, ca parte a livrării serviciilor furnizate prin intermediul website-ului www.esky.md, sub condițiile și în scopul specificat în acești Termeni și Condiții.
    5. Furnizor – partener eSky.md, care, prin intermediul website-ului www.esky.md şi a altor website-uri deţinute de entități care cooperează cu Compania, oferă Utilizatorului serviciile sale, descrise în amănunt în ofertele individuale.
    6. Prestator de Servicii – entitate care prestează serviciile specificate în acești Termeni și Condiții pentru Utilizator prin intermediul eSky, Sistemului de Rezervări sau în mod direct, în funcție de natura serviciilor.
    7. Servicii hoteliere – servicii de cazare care constau în cazare în alte scopuri în afară de cel rezidențial, și care nu sunt un element inseparabil al transportului Utilizatorului,
    8. Operator de transport aerian – entitate cu un certificat valid (certificat de concesiune, licență) care desfășoară activități care includ transportul aerian și servicii din sfera prezentată în acești Termeni și Condiții.
    9. Bilet de Avion – document emis prin intermediul Sistemului de Rezervări sau a Contact Center-ului, care permite folosirea serviciului de transport aerian.
    10. Termenii și condițiile tarifului – termeni și condiții de rezervare referitoare la folosirea unui serviciu, incluzând, dar nelimitându-se la: condiții de returnare, modificare, dimensiunea bagajului, etc.
    11. Adresă de e-mail/ e-mail – o adresă de contact electronică validă a Utilizatorului.
    12. Formular de date personale – formular folosit de către Utilizator pentru a trimite datele personale în scopul rezervării și utilizării serviciilor oferite de către eSky, transferate și procesate în acord cu condițiile specificate în Politica de Confidențialitate disponibilă pe website-ul www.eSky.md.
    13. Companii Low-Cost – anumite companii aeriene care se supun unor reguli bine definite, conform § 14.
    14. Taxă de tranzacție – taxa nerambursabilă colectată de către eSky sau de Prestatorul de Servicii ca parte a serviciilor oferite către Utilizator, stabilită în funcție de tipul și natura serviciilor prestate din sfera celor menționate în acești Termeni și Condiții.
    15. Instrument de plată – un dispozitiv personalizat sau un set de proceduri agreate între Utilizator și Prestatorul de Servicii și folosit de către Utilizator sau Plătitor pentru a emite un ordin de executare a unei operațiuni de plată.
    16. Card bancar – instrument de plată care permite efectuarea de plăți sau depozite, transfer sau retragere de numerar, prin intermediul unei entități specializate.
  • § 3. RĂSPUNDEREA UTILIZATORULUI ÎN FOLOSIREA SISTEMULUI DE REZERVĂRI

    1. Utilizatorul confirmă că are capacitate juridică deplină să întreprindă acțiuni legale și să se implice în angajamente juridice.
    2. Utilizatorul se obligă să folosească Sistemul de Rezervări pentru a căuta și rezerva bilete de avion precum și pentru a rezerva și cumpăra alte servicii disponibile menționate în acești Termeni și Condiții, cât și alte servicii disponibile în Sistemul de Rezervări, exclusiv în concordanță cu legislația în vigoare.
    3. Utilizatorul va căuta și rezerva servicii în nume propriu și va efectua plățile pentru biletele de avion și/sau alte servicii rezervate folosind propriul card bancar. Orice căutare de servicii în scopul rezervării sub nume fals sau cu carduri bancare false vor fi raportate imediat către autoritățile competente.
    4. Utilizatorul se obligă să dețină documente relevante și valide, care vor permite livrarea serviciilor cumpărate prin intermediul Sistemului de Rezervări sau a Contact Center-ului și/sau șederea în țara în care aceste servicii sunt livrate, incluzând în mod special o carte de identitate validă, un pașaport valid, o viză valabilă (în cazul în care este necesară) și alte documente care pot fi solicitate în funcție de tipul serviciilor prestate.
    5. Utilizatorul se obligă să verifice toate informațiile necesare menționate prin intermediul Sistemului de Rezervări sau a Contact Center-ului, incluzând, printre altele, informații legate de sănătate publică, riscul de atac terrorist și cerințele medicale privind prestarea serviciilor.
    6. eSky nu este direct răspunzătoare și nu i se pot pretinde despăgubiri în cazul refuzului la îmbarcare pe fondul unor probleme legate de documentele personale (depășirea valabilității documentului de identitate, lipsa vizei de intrare în țara de destinație sau de escală, pașaport cu interdicție, viză falsă, lipsa declarațiilor notariale și/sau a cazierului în cazul însoțirii de minori etc), responsabilitățile cu privire la obținerea informațiilor referitoare la documentele necesare pentru formalitățile de călătorie precum și a deținerii respectivelor documente la momentul zborului revenindu-i în exclusivitate pasagerului. Orice informație este disponibilă Utilizatorului prin intermediul Sistemului de Rezervări sau Contact Center-ului, a website-ului www.esky.md și a Ministerului Afacerilor Externe.
  • § 4. LIMITAREA RĂSPUNDERII

    • eSky informează Utilizatorul că rezultatele afișate în urma efectuării unei căutări prin intermediul Sistemului de Rezervări nu presupune și confirmarea unui tarif final, furnizorii sau prestatorii de servicii putând modifica tariful fără un anunt prealabil. Afișarea unui rezultat al căutării nu reprezintă o obligație contractuală, exceptând situația în care oferta afișată este confirmată imediat prin efectuarea și plata unei rezervări în Sistemul de Rezervări.

PROTECȚIA DATELOR PERSONALE

  • § 5. PROTECȚIA DATELOR PERSONALE

    • Orice aspect legat de protecția datelor personale ale Utilizatorilor și a Plătitorilor și a tuturor celorlaltor personae care folosesc website-ul www.esky.md sunt menționate în Politica de Confidențialitate disponibilă la: https://www.esky.md/politica-de-confidentialitate.

FORME ȘI MODALITĂȚI DE PLATĂ

  • § 6. EMITEREA ȘI LIVRAREA FACTURILOR

    1. Pentru serviciile cumpărate prin intermediul website-ului www.esky.md sau a Contact Center-ului, Furnizorul sau Prestatorul de Servicii vor emite o factură electronică. Prin efectuarea unei achiziții și acceptarea acestor Termeni și Condiții, Utilizatorul își dă acordul să primească facturi electronice în baza Articolului 2(32) din Actul pe TVA din 11 Martie 2004.
    2. Facturile electronice pentru servicii vor fi livrate pe adresa de e-mail comunicată în formularul de date personale din Sistemul de Rezervări sau în timpul procesului de rezervare prin intermediul Contact Center-ului.
    3. Orice solicitare de modificare a datelor de facturare furnizate în formularul de date personale, la cererea Utilizatorului, va fi efectuată în condițiile și sub incidența legislației în vigoare.
    4. Dacă serviciile sunt rezervate pentru mai mult de un Utilizator și cumpărătorul nu este specificat în formularul de facturare, factura va fi emisă pe numele primului Utilizator menționat în rezervare și livrată către adresa de e-mail comunicată în timpul procesului de rezervare.
    5. Prestatorii de Servicii și Furnizorii pot impune condiții specifice pentru emiterea unei facturi, independent de condițiile impuse de eSky.
  • § 7. FORME ȘI MODALITĂȚI DE PLATĂ

    1. Utilizatorul poate alege următoarele forme de plată pentru serviciile oferite prin intermediul website-ului www.eSky.md sau a Contact Center-ului, dacă acestea sunt disponibile în Sistemul de Rezervări:
      1. Plată electronica prin intermediul unui card bancar sau a unui instrument de plată similar,
      2. Transfer bancar (standard sau online),
      3. Depunere de numerar,
      4. Plata prin intermediul unei instituții naționale de plată, a cărei ofertă a fost făcută disponibilă prin eSky.ro, pe site-ul acestuia, respectând termenii stipulați de către instituție.
      5. Alte mijloace specifice pentru țara în care tranzacția prin Sistemul de Rezervări este efectuată, mijloace detaliate în procesul de rezervare.
    2. Utilizatorii aleg forma de plată preferată în formularul de date personale din Sistemul de Rezervări sau prin Contact Center, ținând cont de următoarele:
      1. Transferul bancar trebuie efectuat către contul eSky menționat în e-mail-ul de confirmare a rezervării serviciilor,
      2. Transferurile și operațiunile de plată trebuie să conțină informații referitoare la numele și prenumele Utilizatorului menționat în Sistemul de Rezervări, precum și numărul de identificare oferit de eSky pentru serviciul rezervat, de exemplu: numărul rezervării.

      Pentru biletele de avion sunt disponibile următoarele opțiuni:

      1. Plățile prin transfer bancar sunt permise numai când rezervarea biletelor de avion prin intermediul website-ului www.esky.md este efectuată cu cel puțin 2 zile în avans față de data călătoriei. La alegerea opțiunii de plată prin transfer bancar, Utilizatorul se obligă să plătească suma datorată eSky pentru biletul de avion în termen de maxim 24 de ore de la rezervare.
      2. Biletele de avion plătite prin intermediul transferului bancar vor fi emise de eSky în data la care suma datorată pentru biletul de avion se regasește în conturile companiei. În cazul zilelor nelucrătoare, tranzacția este procesată în următoarea zi lucrătoare, în concordanță cu condițiile specificate de respectivul operator de transport aerian.
      3. Plata pentru bilete de avion low-cost poate fi efectuată online folosind carduri bancare sau un instrument de plată similar, sau prin transfer bancar din contul Utilizatorului, dacă aceasta este solicitată în formularul de rezervare sau prin intermediul Contact Center-ului.

      Pentru serviciile hoteliere sunt disponibile:

      1. Plata pentru serviciul hotelier direct la Prestatorul de Servicii, efectuată înaintea sosirii Utilizatorului la unitatea de cazare, acesta fiind responsabil în totalitate pentru efectuarea cu succes a plății.
      2. Plata pentru serviciul hotelier prin intermediul Furnizorului, efectuată înaintea sosirii Utilizatorului la unitatea de cazare, acolo unde metodele de plată specificate anterior la punctul 1 sunt acceptate.
    3. Plata prin card bancar sau un instrument de plată similar este o tranzacție sigură efectuată astfel:
      1. Utilizatorul Sistemului de rezervări poate efectua o achiziție folosind un card bancar VISA, Eurocard, Mastercard, Diners Club, American Express sau un alt instrument de plată convenit între eSky și Utilizator, așa cum a fost specificat în Sistemul de Rezervări sau în condițiile convenite prin intermediul Contact Center-ului.
      2. Prin alegerea cardului bancar ca modalitate de plată, Utilizatorul se obligă să completeze câmpurile ce conțin informații privitoare la cardul de plată în formularul de date personale din Sistemul de Rezervări.
      3. După plasarea comenzii, suma datorată va fi automat retrasă de pe card în vederea cumpărării serviciilor dorite.
      4. În cazul în care serviciile se referă la rezervarea și plata pentru bilete de avion, este posibil ca plata să se efectueze în două sau mai multe tranzacții însumând valoarea totală a biletului confirmată de Utilizator la efectuarea rezervării: contravaloarea netă a biletului și taxele de aeroport sunt încasate de compania aeriană, în timp ce suma aferentă taxei de tranzacție este încasată de eSky.
      5. În cazul rezervării și plății pentru serviciile hoteliere, în urma procesării cu success a tranzacției, sistemul va trimite pe adresa de e-mail a Utilizatorului un voucher care confirmă și face dovada achiziției serviciilor respective, document necesar pentru folosirea serviciului.
    4. Toate rezervările efectuate prin intermediul eSky sunt procesate de către deținătorul sistemului de rezervări eSky Polonia sau de către sistemul Furnizorului sau Prestatorului de Servicii. În funcție de compania care validează rezervarea, tranzacțiile sunt efectuate printr-un instrument de plată specific fiecărei țări, în moneda agreată sau în moneda specifică țării de plecare, urmând ca banca utilizatorului să facă automat conversia din moneda solicitată în moneda în care este deschis contul Utilizatorului la cursul băncii respective. Comisioanele și metoda de efectuare a conversiei valutare țin strict de banca emitentă a cardului, Compania nefiind răspunzatoare pentru eventuale diferențe rezultate în urma cursului de schimb valutar aplicat de bancă și a eventualelor comisioane percepute de aceasta pentru a procesa respectiva conversie valutară.

BILETE DE AVION

  • § 8. BILETE DE AVION

    1. În cazul liniilor aeriene acreditate de către IATA (Asociația Internațională de Transport Aerian), prin punerea la dispoziția Utilizatorilor a ofertei companiei aeriene, eSky își asumă rolul de agent inermediar al respectivelor companii aeriene. Responsabilitatea privind operarea serviciilor de transport conform orarelor de zbor indicate în biletul de avion precum și privind orice iregularitate în operarea zborurilor revine în totalitate companiei aeriene al cărei nume este indicat în procesul de rezervare și pe biletul de avion, ca prestator al serviciului de transport.
    2. În cazul companiilor Low-Cost, Compania acționează ca intermediar în procesul de rezervare în vederea achiziționării biletului de avion comandat de la respectivele companii, conform instrucțiunilor Utilizatorului și în numele acestuia, comunicate prin intermediul Sistemului de Rezervări sau a Contact Center-ului. Prestarea serviciilor și soluționarea potențialelor reclamații au loc sub incidența termenilor generali ai Operatorilor de transport aerian aleși în timpul procesului de rezervare.
    3. În cazul zborurilor de tip charter organizate de un tour operator, eSky are rolul de agent intermediar și oferă informații despre condițiile impuse de compania care operează zborul. Operatorul este exclusiv responsabil pentru neîndeplinire sau îndeplinirea neconformă a serviciului de zbor de tip charter.
    4. Părțile din contractul de transport sunt Prestatorul de Servicii menționat și definit în ofertă, care asigură serviciile de transport aerian ce fac obiectul acordului, și Utilizatorul. Serviciile de transport la care se face referire mai sus și sunt încheiate prin intermediul website-ului www.esky.md, sunt efectuate în baza condițiilor generale de transport ale fiecărui Prestator de Servicii care încheie un acord cu Utilizatorul.
    5. Utilizatorul poate caută și efectua rezervări alegând una dintre conexiunile de zbor sugerate de către Sistemul de Rezervări și completând formularul de date personale cu informațiile solicitate, care sunt procesate în acord cu § 5 din acești Termeni și Condiții.
    6. Confirmarea rezervării și modificările de tarif:
      1. Utilizatorul primește o confirmare a rezervării pe adresa de e-mail comunicată, care include, în afară de numărul rezervării, informații despre conexiunea de zbor aleasă, tariful total și forma de plată. Prețul Biletului de Avion include: tariful net al operatorului de transport aerian, taxele de aeroport, alte taxe, taxa de serviciu nerambursabilă pentru emiterea biletului, taxele adiționale și orice alte taxe pentru alte servicii ce sunt parte integrată a serviciului de transport, specificate în sumarul tranzacției în Sistemul de Rezervări.
      2. Ținând cont de natura preliminară a rezervării, tariful biletului nu este garantat până în momentul în care Compania încasează plata.
      3. Utilizatorul se obligă să verifice și să se asigure că detaliile de rezervare menționate în e-mail-ul de confirmare sunt corecte.
    7. Cumpărarea unui bilet de avion:
      1. Utilizatorul va cumpăra un bilet de avion în condițiile în care toate datele personale comunicate prin intermediul Sistemului de Rezervări sunt reale. Înaintea achiziționării unui Bilet de Avion, Utilizatorul se obligă să citească și să accepte acești Termeni și Condiții, cât și să citească și să accepte termenii și condițiile de rezervare și termenii și condițiile ofertei, disponibile în Sistemul de Rezervări. Compania va percepe o taxă nerambursabilă de la Utilizator pentru toate operațiunile conexe emiterii biletului în limita sumei stabilite în procesul de rezervare.
      2. Utilizatorul rezervă biletul de avion prin intermediul Sistemului de Rezervări sau al Contact Center-ului, în baza disponibilității, tarifului și posibilității furnizării serviciului specificate în Sistemul de Rezervări sau luate la cunoștință prin intermediul Contact Center-ului la momentul rezervării.
      3. După primirea rezervării, eSky Travel Search SRL poate contacta Clientul în vederea verificării datelor sale personale şi pentru a confirma oferta. Dacă acest contact nu va fi posibil, Compania nu va putea fi trasă la răspundere pentru efectuarea rezervării în condiţiile expuse în rezervare. Compania va confirma rezervarea numai în condițiile în care Utilizatorul a achitat cel puțin contravaloarea biletlului și sumele aferente taxelor pentru servicii adiționale, specificate de către Utilizator în Sistemul de Rezervări, precum și suma aferentă taxei de serviciu.
      4. Serviciile adiționale specificate de către Utilizator și care ar trebui incluse în rezervare (de exemplu: mese speciale, puncte în programul de fidelitate, zborul cu animal de companie, bagaj suplimentar, bagaj de mână special, îngrijire specială pentru pasager, asistență pentru persoanele cu dizabilități, pătuț pentru copil și altele) trebuie solicitate prin intermediul Contact Center-ului sau la adresa de e-mail indicată de către eSky, pentru a verifica disponibilitatea acestora.
      5. Compania își rezervă dreptul de a refuza emiterea biletului dacă oferta aleasă de Utilizator nu este conformă cu condițiile de vânzare sau dacă există alte limitări justificate în acordurile dintre Operatorii de transport aerian, asupra cărora Compania nu are niciun control.
    8. Metodele de plată pentru cumpărarea biletelor de avion se supun condițiilor de plată specificate în § 7 din acești Termeni și Condiții.
    9. Biletul de avion al Utilizatorului este emis de Companie în format electronic.
    10. Biletul de avion al Utilizatorului, emis de Companie, va fi livrat la adresa de e-mail comunicată în formularul de date personale din Sistemul de Rezervări sau în timpul procesului de rezervare desfășurat prin intermediul Contact Center-ului.
    11. Modificarea sau anularea rezervării datorată liniei aeriene:
      1. eSky Travel Search SRL nu îşi asumă răspunderea pentru orice modificări ale orarelor sau rutelor de zbor datorate Liniilor Aeriene, precum şi în cazul anulării zborului de către Liniile Aeriene. Orice informaţii referitoare la posibile schimbări în sistemele Liniilor Aeriene vor fi comunicate de către angajaţii eSky Travel Search SRL fie telefonic, fie la adresa de e-mail specificată în cadrul secţiunii “Sistemul de rezervări” în momentul primirii de către eSky Travel Search SRL a notificării oficiale de la operatorul de transport aerian.
      2. Utilizatorul va adresa orice reclamație rezultată din anulări sau modificări, inclusiv întârzierile de zbor din cauze ce țin de operatorul de transport aerian direct către acesta. Răspunderea Operatorilor de transport aerian este recunoscută sub incidența Convenției de la Varșovia și a Convenției de la Montreal.
    12. Rambursarea biletului de avion:
      1. În cazul nefolosirii serviciului, clientul are posibilitatea de a returna un bilet de avion cumpărat prin www.eSky.md, cu condiţia ca tipul de bilet să permită o astfel de operaţiune, iar returnarea să fie efectuată la o dată anterioară datei de plecare. În momentul returnării biletului, clientul trebuie să fie conştient că penalizările rezultate în urma operaţiunii vor fi deduse din costul biletului (suma dedusă ca penalizare pentru returnarea biletului este stabilită de către Liniile Aeriene şi menţionată în condiţiile tarifare şi poate depăşi 50% din costul iniţial al biletului, în funcţie de clasa tarifară).
      2. Dacă tariful biletului de avion permite rambursarea, Plătitorul va trebui să contacteze telefonic Contact Center-ul pentru a restitui biletul.
      3. În funcție de forma de plată utilizată, suma datorată de operatorul de transport aerian Plătitorului pentru biletul de avion returnat este transferată direct către contul bancar al Plătitorului sau către contul cardului bancar, în termen de 7 zile de la data de la care Compania încasează suma datorată.
      4. Data de rambursare este considerată ca fiind data la care suma a fost debitată din contul bancar Companiei.
    13. Modificarea rezervării, servicii adiționale
      1. Utilizatorul poate solicita modificarea rezervării folosind serviciile de Contact Center sau prin intermediul formularului de contact de pe website-ul www.esky.md.
      2. Dacă până la data plecării au rămas mai puțin de 48 de ore, modificarea rezervării poate fi solicitată numai prin intermediul Contact Center-ului.
      3. Utilizatorul ia la cunoștință în momentul efectuării rezervării (fie telefonic, fie prin e-mailul de preconfirmare) faptul că nu toate companiile aeriene și nu toate tipurile de bilete permit modificări. Dacă modificarea este permisă de tipul de bilet achiziționat, în funcție de disponibilitate și de politica aplicată de compania aeriană, tariful total al modificării include:
        • Taxa de modificare percepută de compania aeriană, conform termenilor și condițiilor de rezervare
        • Diferența de tarif (diferența dintre tariful inițial la care biletul a fost achiziționat și tariful disponibil în momentul efectuării modificării pentru noile coordonate de călătorie, incluzând eventuale diferențe de taxe de aeroport)
        • Taxa de tranzacție percepută de Companie pentru procesarea modificărilor solicitate
        Lista taxelor de tranzacție aferente serviciilor de modificare a biletului achiziționat (în EUR):
        Modificare Taxă/persoană
        modificarea biletului de avion (data, rută, nume pasager) 12
        anularea biletului 12
        înregistrarea bagajului special sau suplimentar 7
        solicitarea asistenței pe timpul zborului (spre exemplu, pentru minori neînsoțiți) 7
        rezervarea locului preferat în avion 5
        solicitarea unui tip de masă special 5
        transportul animalelor de companie 5
        prioritate la îmbarcare 5
        alte servicii adiționale oferite de compania aeriană 5
        check-in online/suport pentru realizarea check-inului 5
      4. Utilizatorul poate plăti pentru modificările solicitate în conformitate cu § 7 din acești Termeni și Condiții. Plata folosind cardul bancar poate fi efectuată exclusiv prin intermediul Contact Center-ului. Dacă plata este efectuată prin transfer bancar, Utilizatorul va primi un e-mail de confirmare a modificării, ce specifică: detaliile legate de modificarea solicitată, detalii despre efectuarea plății și suma de achitat în vederea efectuării modificării.
      5. Anumite tarife promoționale disponibile în Sistemul de Rezervări au condiții foarte specifice de rezervare și emitere a biletelor de avion. Acest lucru se aplică în special ofertelor care trebuie să fie rezervate și cumpărate cu cel puțin trei, șapte sau paisprezece zile în avans. Neîndeplinirea acestei condiții poate rezulta în modificarea tarifului biletului de avion. eSky își rezervă dreptul de a anula rezervarea Utilizatorului efectuată exact cu trei, șapte sau paisprezece zile înainte de plecare, dacă Utilizatorul depășește limita de cumpărare definită de către Operatorul de transport aerian în termenii și condițiile ofertei.
      6. Compania aeriană poate solicita emiterea unui bilet mai devreme decât termenul specificat. În astfel de cazuri, Utilizatorul va primi informațiile necesare privind noul termen de plată pe adresa curentă de e-mail sau telefonic, prin intermediul Contact Center-ului.
  • § 9. ZBORURI COMBINATE (ASOCIATE)

    1. Prin intermediul Sistemului de Rezervare utilizatorii pot rezerva zboruri combinate. Acestea sunt formate din cel puțin 2 zboruri de la mai multe linii aeriene, unde fiecare zbor este considerat un serviciu separat, în condițiile în care liniile aeriene nu cooperează în vederea organizării de zboruri conectate (asociate).
    2. Rezervarea de zboruri combinate implică o achiziție finală de mai multe bilete de avion, de la linii aeriene diferite, ce cuprind mai multe zboruri cu transfer(uri). Pentru fiecare bilet de avion în parte se aplică termenii și condițiile fiecărei linii aeriene specificate.
    3. Considerând că Utilizatorul rezervă bilete de avion de la linii aeriene diferite, există posibilitatea ca în cazul unor perioade foarte scurte între transferuri, anulări, întârzieri sau schimbarea orei de decolare (a se vedea pct. 1.38. Modificarea sau anularea rezervării datorată liniei aeriene), să întâmpine dificultăți la utilizarea unora dintre legături.
    4. În cazul zborurilor combinate, ținând cont de faptul ca zborurile sunt achiziționate ca și servicii separate, este obligația pasagerului să se asigure că pentru fiecare zbor îndeplinește următoarele:
      1. check-in la toate companiile aeriene și pentru fiecare segment de zbor în parte
      2. ridicarea și predarea bagajelor după și înainte de fiecare zbor
      3. schimbarea terminalului sau a aeroportului de unde se efectuează aterizarea/decolarea.
    5. Disponibilitatea zborurilor în diferite combinații depinde de disponibilitatea rutelor de zbor ale respectivilor Operatori de transport aerian, cât și de criteriile specificate de către Utilizator în Sistemul de Rezervări.
  • § 10. PACHETE DINAMICE

    1. Pachetele dinamice reprezintă rezervarea sau achiziționarea a două sau mai multe servicii în cadrul aceluiași proces de rezervare, incluzând cel puțin un bilet de avion și un serviciu hotelier. Fiecare serviciu este considerat un serviciu individual, iar Furnizorii nu colaborează în organizarea acestor pachete. În același timp, considerând că tarifele au fost special reduse pentru a fi incluse în astfel de oferte ce implcă achiziționazea a mai mult de un serviciu, returnarea parțială sau totală se supunue unor condiții speciale impuse de Furnizori. Deoarece tariful special oferit Utilizatorului se datora achiziției a mai mult de un serviciu, dacă Utilizatorul anulează unul dintre aceste servicii, tariful pentru celelalte se poate modifica. În acest caz, Utilizatorul poate avea obligația față de Furnizor să plătească diferența dintre tariful promoțional și tariful standard din ziua renunțării la serviciul respectiv.
    2. Rezervarea pachetelor dinamice este efectuată conform criteriilor indicate de Utilizatori și transmise ca atare prestatorilor de servicii precum și specificate în documentele de confirmare a serviciilor transmise Utilizatorului.
    3. Valoarea serviciilor alese de Utilizator în compunerea pachetului dinamic include toate taxele datorate prestatorilor serviciilor (considerând că, în cazul unei anulări sau a unei modificări a oricăruia din serviciile incluse in pachet, poate fi aplicat tariful standard). Tariful nu include taxe locale sau taxe administrate de către hoteluri și plătibile pe loc.
    4. Condițiile pentru furnizarea serviciilor se supun dispozițiilor generale ale acestor Termeni și Condiții, cât și condițiilor serviciilor respective, cu excepția cazului în care este menționat. Orice reclamație cu privire la serviciile rezervate va fi îndreptată de Utilizator direct către prestatorul final al serviciilor respective (operatorul de transport, unitatea de cazare, etc.)
  • § 11. SERVICII ADIȚIONALE

    1. Ca parte a serviciilor disponibile prin intermediul Sistemului de Rezervări și al Contact Center-ului, Utilizatorii pot rezerva servicii adiționale care sunt supuse unor comisioane evidențiate astfel în procesul de rezervare.
    2. Fiecare serviciu adițional ales de către Utilizator, descris în acest paragraf și disponibil în Sistemul de Rezervări este un element integrant al serviciului pentru care acestea au fost rezervate.
    3. În timpul procesului de rezervare, Utilizatorul are posibilitatea de a achiziționa serviciul Travel Assistant, ce presupune achitarea unei taxe fixe afișate la momentul achiziției și care permite efectuarea oricărei modificări ulterioare (în limitele impuse de compania aeriană, atâta timp cât tipul de bilet permite această acțiune) fără achitarea suplimentară a taxei de tranzacție percepută de Companie în mod normal pentru respectivele servicii. Astfel, Utilizatorul este scutit de la a achita taxele de tranzacție practicate de eSky și specificate în tabelul de taxe de tranzacție, însă dacă o companie aeriană percepe o taxă pentru modificări/returnări/servicii adiționale în concordanță cu condițiile tarifului, Utilizatorul este obligat să achite serviciul, așa cum este specificat de către companie. Achiziționarea unui serviciu adițional sau efectuarea unei modificări pentru un bilet deja achiziționat necesită confirmarea companiei aeriene pentru a fi procesată. În cazul în care compania aeriană nu permite adăugarea unui anumit serviciu sau modificarea biletului, aceste solicitări nu vor putea fi onorate. Serviciul Travel Assistant este un serviciu nerambursabil.
    4. Procedura de check-in online reprezintă înregistrarea Utilizatorului în sistemul companiei aeriene, înainte de data și ora programată a zborului, în vederea evitării achitării taxei de înregistrare în aeroport în cazul unor companii aeriene, sau pentru facilitarea formalităților de înregistrare la aeroport. În vederea înregistrării, companiile aeriene pot solicita informații adiționale cu caracter personal despre Utilizator (spre exemplu, data nașterii, numărul pașaportului sau al cărții de identitate, date de contact actualizate etc.), iar Utilizatorul se obligă să ofere detalii corecte, complete și în timp util pentru finalizarea procesului. Utilizatorul este responsabil pentru transmiterea corectă și completă a datelor de contact astfel încât să poată fi contactat în timp util pentru preluarea datelor personale necesare efectuării check-in-ului online, în caz contrar Compania neputând fi trasă la răspundere pentru orice prejudiciu suferit de Utilizator care are la bază oferirea de informații incorecte sau incomplete (spre exemplu, cheltuieli suplimentare pentru înregistrarea la aeroport, refuzul la îmbarcare etc.). Ca urmare a finalizării procesului de check-in online, va fi emisă o carte de îmbarcare ce îi va fi transmisă Utilizatorului în format electronic la adresa de e-mail specificată în timpul procesului de rezervare și pe care acesta va trebui să o imprime și să o prezinte la aeroport împreună cu documentul de identitate valid pentru respectiva călătorie și ale cărui date au fost furnizate în timpul procesului de check-in online.
    5. Serviciul Bilet Sigur: în cazul anulării sau întârzierii prelungite a zborului, după verificarea tuturor detaliilor de călătorie ale Utilizatorului, eSky Travel Search îl va informa pe acesta către ce entitate să se adreseze în vederea obținerii de despăgubiri, de exemplu AIRHELP LIMITED, Clădirea Amtel 9B, 148 Des Voeux Road Central, Central, Hong Kong, CB No. 1926223, BR No. 61625023-000, care va acționa doar la cererea și cu acordul clientului. De asemenea, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului, eSky Travel Search va informa clientul despre drepturile sale și anume: dreptul de a face reclamații și de a depunde plângeri direct la compania aeriană care operează zborul anulat sau întârziat, cu scopul de a obține o despăgubire completă (acolo unde este posibil), despăgubire pe care pasagerul este îndreptățit să o primească.
  • § 12. SERVICII DE CĂLĂTORIE ASOCIATE

    1. Utilizatorul care folosește portalul www.eSky.md, în situațiile specifice enumerate mai jos, achiziționează servicii de călătorie asociate, servicii înțelese ca o combinație de cel puțin două tipuri de servicii turistice achiziționate în scopul aceleiași călătorii sau vacanțe, reglementate prin două contracte separate cu furnizorii. În același timp, crearea unor servicii de călătorie asociate apare atunci când un antreprenor facilitează turiștilor achiziția de astfel de servicii:
      1. În timpul unei singure vizite sau a unui contact unic cu punctul de vânzări, unde există opțiunea de a alege plata separată pentru fiecare serviciu turistic
      2. Prin facilitarea de cumpărare a cel puțin un serviciu turistic adițional, într-o manieră personalizată, de la un alt furnizor de servicii turistice, dacă contractul cu acest furnizor este încheiat la nu mai târziu de 24 de ore de la confirmarea rezervării pentru primul serviciu turistic.
    2. Nu vor fi considerate servicii de călătorie associate, în ciuda îndeplinirii condițiilor la care s-a făcut referire mai sus, combinațiile a nu mai mult de un tip de serviciu de călătorie (transport de pasageri, cazare de tip non-rezidențial, care nu este parte integrată a transportului de pasageri, închiriere de mașini sau a altor vehicule motorizate) cu unul sau mai multe servicii de călătorie distincte și care nu reprezintă parte integrantă a serviciului de transport, dacă valoare acestor servicii adiționale reprezintă mai puțin de 25% din valoarea combinată a serviciilor, iar acestea nu sunt prezentate ca fiind şi nu reprezintă în alt fel o caracteristică esenţială a călătoriei sau a vacanţei. Excepția se apică și dacă durata respectivelor servicii turistice adiționale este mai scurta de 24 de ore, mai putin în situațiile în care acestea includ și servicii de cazare.
    3. Informații detaliate despre achiziționarea serviciilor de călătorie asociate și despre drepturile și obligațiile care decurg din achizitionarea acestor servicii pot fi găsite în Anexele 1 și 2 ale acestor Termeni și Condiții.
    4. În beneficiul Utilizatorului care folosește website-ul www.eSky.md, pentru acoperirea tipurilor de servicii specificate în acest paragraf al Termenilor și Condițiilor, Compania va achita o contribuție adecvată, conform sumelor prevăzute de legea aplicabilă, către Fondul de Garantare din Turism.
  • § 13. CONDIȚIILE GENERALE DE TRANSPORT IATA

  • § 14. REFERINȚE LA REGULAMENTELE COMPANIILOR AERIENE

    Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Bergen Air Transport, Blu Express, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, Bulgaria Air, BRA, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, Excelairways, FlyBe, flythomascook.com, Germania Express, GOL, Helvetic, WOW air, Jet2, TUI fly, Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Kulula, Luxair, Lydd Air, Air Italy, Nature Air, Nextjet, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, Skytrans Airlines, Southwest, SpiceJet, Sprint Air, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, ThomasCookAirlines.com, TUI Airways, Transavia, Virgin Blue - Virgin Australia, Viva Colombia, Viva Peru, Vueling, WestJet Airlines, Wizz AirLaudamotion, Volotea, Astra Airlines, Jazeera Airways, Satena, EasyFly, Wingo, VivaAerobus, Mayair, AirPanama, JetSmart, Passaredo, LCPeru, Peruvian, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Boliviana de Aviación, Aerolínea de Antioquia.

REZERVĂRI HOTELIERE

  • § 15. REZERVĂRI HOTELIERE

    1. Prezenţii termeni şi condiţii stabilesc modul în care serviciile hoteliere furnizate de partenerii eSky.md sunt puse la dispoziţia Utilizatorilor care încearcă să plaseze o rezervare prin intermediul site-ului www.eSky.md, prin e-mail sau telefonic prin intermediul Serviciului Clienți.
    2. eSky nu este o parte contractantă pentru furnizarea serviciilor hoteliere și a altor acorduri conexe încheiate prin intermediul Sistemului de Rezervări. Părțile unui astfel de contract sunt, de fiecare dată, Utilizatorul și Prestatorul de Servicii individual specificat în fiecare ofertă, și care prestează efectiv serviciile care fac obiectul respectivului contract.
    3. Contractele încheiate prin intermediul Sistemului de Rezervări sunt încheiate și executate în baza termenilor și condițiilor agreați cu fiecare Prestator de Servicii individual. Toate datele din oferta prezentată în Sistemul de Rezervări se bazează exclusiv pe informațiile comunicate direct de către Furnizori. Termenii și condițiile de rezervare a serviciilor hoteliere oferite de Furnizori se bazează pe termenii comunicați în comandă și care sunt în acord cu regulamentele proprii - https://developer.ean.com/terms/pl/.
    4. eSky.md îi va furniza Utilizatorului:
      1. Acces direct la serviciile hoteliere oferite de furnizori, incluzând deopotrivă site-uri naţionale şi internaţionale;
      2. Posibilitatea de a beneficia de servicii personalizate, disponibile pe website-ul www.eSky.md.
    5. Reguli de rezervare și plată a serviciilor hoteliere:
      1. Rezervarea unui Serviciu Hotelier prin intermediul Sistemului de Rezervări sau al Contact Center-ului pentru care plata este efectuată de către Utilizator direct către Furnizorul care pune la dispoziție serviciul, în termenii ofertei respective , fără vreo plată directă către eSky
      2. Rezervarea unui Serviciu Hotelier prin intermediul Sistemului de Rezervări sau al Contact Center-ului pentru care plata este efectuată de către Utilizator direct către eSky, în termenii ofertei respective.
    6. Tipuri de rezervări:
      1. Rezervarea negarantată, care nu a fost plătită de Utilizator la momentul efectuării acesteia,
      2. Rezervarea garantată, care a fost plătită de Utilizator sau pentru care detaliile Plătitorului au fost validate cu succes, în condițiile impuse prin acești Termeni și Condiții.
    7. Canale de comunicare pentru soluționarea întrebărilor privind rezervarea Serviciilor Hoteliere:
      1. Prin intermediul Ssitemului de Rezervări (formularului de contact) disponibil pe website-ul www.eSky.md și pe alte website-uri care aparțin de entități ce cooperează cu eSky.
      2. Prin contact telefonic la numărul comunicat pentru Contact Center.
    8. Confirmarea rezervării hoteliere și a tarifului:
      1. După plasarea rezervării, Sistemul de Rezervări transmite automat o confirmare a cererii pe adresa de e-mail indicată de Utilizator. Alături de numărul de rezervare, aceasta conţine şi detalii cu privire la serviciile hoteliere, tariful total al serviciilor şi metoda de plata selectată.
      2. Tariful serviciului hotelier este afișat în moneda aleasă în formularul de comandă. Tariful serviciului include, în mod deosebit: costul pentru ședere, tariful net, TVA, și alte taxe și comisioane, cu excepția cazului în care este comunicat diferit pe pagina Sistemului de Rezervări sau în e-mail-ul de confirmare a rezervării.
      3. În cazul în care rezervarea presupune ca Utilizatorul să facă o plată către eSky, tariful pentru serviciul indicat în confirmarea rezervării nu este garantat până ce plata nu este primită de către eSky, supunându-se condițiilor de confirmare impuse de Furnizori.
      4. Înaintea efectuării plății, Utilizatorul se va asigura că toate detaliile din confirmarea primită sunt corecte.
    9. Rezervarea unui serviciu hotelier
      1. Utilizatorul poate rezerva un serviciu hotelier în condițiile în care toate detaliile personale introduse în Sistemul de Rezervări sunt reale. Înaintea plasării unei comenzi, Utilizatorul confirmă că se supune Termenilor şi Condiţiilor eSky.ro precum şi ai Furnizorului de Servicii Hoteliere în ceea ce priveşte utilizarea serviciului hotelier, anularea şi modificarea rezervării etc.
      2. Ulterior primirii cererii de rezervare, eSky poate contacta Utilizatorul în scopul verificării datelor şi confirmării ofertei. În cazul în care contactul cu Utilizatorul nu este posibil, eSky nu este răspunzător să se asigure că furnizorul acceptă rezervarea conform datelor introduse, cu excepția cazului în care este o rezervare garantată, conform punctului XV, sec. 6 din acești Termeni și Condiții.
      3. Fiecare rezervare/cerere este înaintată de către eSky respectivului furnizor, în numele Utilizatorului sub forma unei comenzi.
      4. Hotelul poate anula rezervarea în cazul în care la data începerii sejurului, titularul rezervării nu se prezintă la hotel în intervalul de check-in. Intervalul de check-in şi condiţiile de anulare sunt variabile de la o unitate de cazare la alta şi sunt stabilite prin condiţiile de rezervare specifice hotelului care oferă serviciul.
    10. Fiecare rezervare hotelieră se supune condiţiilor de anulare descrise pe pagina de rezervare a respectivului furnizor, afişate Utilizatorului în momentul rezervării serviciului şi înainte de finalizarea comenzii.
    11. Pentru evitarea folosirii frauduloase a Sistemului de rezervări şi a efectuării de rezervări false, eSky îşi rezervă dreptul de a anula rezervările negarantate cu cardul bancar, în cazul în care nu este posibilă contactarea Utilizatorului la numărul de telefon indicat de acesta. Utilizatorul poate opta pentru efectuarea unei rezervări garantate, furnizând numărul cardului de credit şi împiedicând astfel anularea rezervării din motivele menţionate mai sus. În vederea validării tranzacției, Plătitorului îi pot fi solicitate o copie a cărții de identitate și a cardului, împreună cu un formular completat pentru autorizarea tranzacției respective.
    12. Orice reclamaţii cu privire la serviciile hoteliere sau eventuale cereri de despăgubire din partea Utilizatorilor pentru orice pierderi suferite vor fi adresate Furnizorilor de Servicii Hoteliere şi tratate direct de către aceştia.
    13. Rolul eSky şi al companiilor cu care aceasta colaborează pentru a le asigura Utilizatorilor baza de date cu hoteluri este de a permite Utilizatorilor acces la ofertele directe prezentate de furnizorii individuali.
    14. Clasificarea hotelurilor în practica internaţională pe baza sistemului de acordare a stelelor nu are caracter obligatoriu asupra standardelor unui anumit hotel. Informaţiile şi descrierile serviciilor şi echipamentelor disponibile în cadrul Sistemului de rezervări cu privire la hoteluri se bazează pe propria descriere și evaluare a hotelierilor în concordanță cu normele legislative locale iar eSky.ro nu este responsabila pentru categoriile de hotel şi evaluarile stelelor deoarece acestea au fost furnizate astfel de către unitățile de cazare sau de Furnizorii de Servicii Hoteliere.

ASIGURĂRI DE CĂLĂTORIE

  • § 16. ASIGURĂRI DE CĂLĂTORIE

    1. Asiguratorul este Colonnade Insurance S.A., înregistrată în Luxembourg sub numărul.: B 61605, cu sediul în: rue Jean Piret 1, L-2350 Luxembourg, reprezentat în Polonia prin intermediul Filialei Colonnade Insurance Société Anonyme Polonia înregistrată la Tribunalul Districtual Varșovia, Divizia 12 a Registrului Judiciar Național (KRS), sub numărul 0000678377, CIF: 1070038451, cu sediul în: ul. Marszałkowska 111, 00-102 Warsaw, adresă de e-mail: info@colonnade.pl
    2. Agentul de Asigurare este We Care Insurance sp. z o.o. cu sediul în Katowice (40-265), ul. Murckowska 14A, înregistrat în Registrul Antreprenorial de pe lângă Tribunalul Districtual Katowice-Wschód din Katowice, Divizia Comercială 8 a Registrului Judiciar Național sub numărul KRS 0000751962, CIF: 954-279-73-53, REGON: 381493361, capital social PLN 5,000 (plătit integral) .
    3. eSky acționează ca Agent de Asigurare și întreprinde toate activitățile factuale și legale în relație cu încheierea ori desfășurarea unor contracte de asigurare, așa cum au fost definite în acești Termeni și Condiții, incluzând: informarea Utilizatorilor despre termenii contractului de asigurare, punerea la dispoziție a documentelor necesare înainte de semnarea asigurării, permiterea accederii la asigurare, instructajul privind procedurile în cazul unui eveniment acoperit de contractul asigurării.
    4. Asiguratorul va furniza Utilizatorului toate informațiile necesare cu privire la scopul asigurarii prin intermediul Sistemului de Rezervări sau prin intermediul Contact Center-ului.
    5. Contractul de asigurare este încheiat cu respectarea și supunându-se Condițiilor Generale de Asigurare și Domeniului de aplicare a poliței de asigurare disponibili în Sistemul de Rezervări sau prin intermediul Contact Center-ului.
    6. Documentul care confirmă încheierea contractului de asigurare este un Certificat transmis Utilizatorului în formă electronică, disponibil Utilizatorului după încheierea procesului de rezervare în Sistemul de Rezervări sau prin intermediul Contact Center-ului.
    7. Certificatul, Termenii Generali de Asigurare, cât și alte documente de interes pentru Utilizator în executării serviciilor de asigurare achiziționate prin intermediul Asiguratorului vor fi livrate la adresa de e-mail indicată de către Utilizator în Sistemul de Rezervări sau prin intermediul Contact Center-ului.
    8. Utilizatorul poate face o cerere de asigurare, alegând una dintre opțiunile disponibile în Sistemul de Rezervări și completând formularul de rezervare cu toate datele personale solicitate.
    9. Utilizatorulului îi revine responsabilitatea de a plăti asigurarea numai în condițiile in care detaliile introduse în formularul de rezervare sunt corecte și conforme cu realitatea. Înainte de a încheia contractul de asigurare, utilzatorului îi revine obligația de a citi și accepta acești Termeni și Condiții, precum și Condițiile Generale de Asigurare.
    10. Utilizatorul va primi la adresa e-mail furnizată o confirmare a cererii sale, ce include numărul de rezervare, informații legate de prețul total al poliței de asigurare și metoda de plată. Prețul poliței este afișat in moneda euro sau în altă monedă aleasă in formularul de căutare.
    11. Plata pentru achiziționarea Certificatului poate fi făcută prin formele de plată menționate în §7.
  • § 17. ALTE SERVICII OFERITE DE FURNIZORI CĂRORA ESKY LE FACILITEAZA SERVICII DE ÎNCHIRIERE DE SPAȚIU PUBLICITAR

    1. Închiriere de mașini:
      eSky oferă servicii privind închirierea spațiului publicitar către rentalcars.com, care este un brand aparținând de TravelJigsaw Limited group, o companie înregistrată în Anglia și Țara Galilor (sub număr de referință 05179829) cu sediul în 100 New Bridge Street, Londra, EC4V 6JA, și care acționează ca intermediar în procesul de rezervare și prestare a serviciilor sub acoperirea termenilor specificați în termenii și condițiile aferente serviciilor proprii www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do. Condițiile speciale privind anumite vehicule sunt menționate pentru vehiculele în cauză și sunt definite de furnizorii care oferă aceste servicii. eSky poate informa despre posibilitatea achiziționării serviciilor adiționale în timpul procesării telefonice a rezervării.
    2. Servicii de transfer:
      eSky oferă servicii privind închirierea spațiului publicitar către Rideways, care este un brand aparținând de TravelJigsaw Limited group, o companie înregistrată în Anglia și Țara Galilor (sub număr de referință 05179829) cu sediul în 100 New Bridge Street, Londra, EC4V 6JA, și care acționează ca intermediar în procesul de rezervare și prestare a serviciilor sub acoperirea termenilor specificați în termenii și condițiile aferente serviciilor proprii www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do. Condițiile speciale privind transferurile particulare sunt indicate în dreptul acestora și sunt definite de furnizorii care oferă aceste servicii (Operatori de Transfer). eSky poate informa despre posibilitatea achiziționării serviciilor adiționale în timpul procesării telefonice a rezervării.
    3. Urmărirea bagajelor:
      eSky oferă servicii privind închirierea spațiului publicitar către BLUE RIBBON BAGS, LLC, care este o corporație ce se supune legilor statului Delaware, cu sediul în Statele Unite, 119 West 40th Street, New York, NY 10018i, și care oferă servicii sub acoperirea termenilor specificați în termenii și condițiile serviciilor proprii https://www.blueribbonbags.com/ServiceAgreement. eSky poate informa despre posibilitatea cumpărării serviciului de urmărire a bagajelor desfășurat în cooperare cu BRB în timpul procesării telefonice a rezervării.

RECLAMAȚII

  • § 18 RECLAMAȚII

    1. Orice reclamație poate fi îndreptată împotriva eSky daca aceasta face referire la neexecutarea sau executarea defectuoasă a serviciilor ce intră în responsabilitatea directă a Companiei. Reclamațiile pot face referire și la serviciile pe care eSky le intermediază prin Furnizorii contractați, limitarea răspunderii fiind determinată individual și independent de eSky.
    2. Reclamațiile privind rezervarea și achiziția biletelor de avion sau a altor servicii de călătorie vor fi înaintate în scris și trimise la adresa eSky: ul. Murckowska 14a, 40-265 Katowice, Polonia sau prin e-mail la adresa de e-mail: reclamatii@esky.md. eSky va confirma Clientului acceptarea reclamaţiei şi îl va informa pe acesta în legatură cu termenul necesar investigării acesteia. Termenul pentru soluţionarea unei reclamaţii este de maximum 30 de zile lucrătoare de la primirea acesteia sau un alt termen stabilit de operator sau de prestatorul serviciilor ce fac subiectul reclamației.
    3. Dacă reclamație privește serviciile oferite de alți prestatori ai acestora, eSky va informa Utilizatorul despre acest lucru și îi va recomanda să înainteze o reclamație direct către partea responsabilă sau va face o astfel de plângere în numele și în cooperare cu Utilizatorul, dacă descrierea reclamației este suficient de solidă pentru a o înainta către Prestatorul de Servicii. În cazul în care este imposibil să contacteze Utilizatorul, eSky poate acționa în cel mai bun interes al acestuia.

DISPOZIȚII FINALE

  • § 19. DISPOZIȚII FINALE

    1. eSky își rezervă dreptul de a face modificări unilaterale în conținutul acestor Termeni și Condiții, luând în considerare faptul că un Client își asumă răspunderea contractuală privind Termenii și Condițiile acceptați în timpul procesului de rezervare, iar au acces la versiunile arhivate ale Termenilor și Condițiilor. Fiecare Client are obligatvitatea de a citi Termenii și Condițiile precum și alte documente suplimentare care detaliază serviciile înainte de rezervare și este în orice moment responsabil și obligat să respecte prevederile acestora acceptate în momentul rezervării și achiziționării Biletelor de Avion și a altor servicii disponibile folosind website-ul www.esky.md.
    2. În cazurile neacoperite de acești Termeni și Condiții se aplică legislația în vigoare.
    3. Trebuie reținut că serviciile disponibile în Sistemul de Rezervări constau în efectuarea unor acțiuni factuale legate de comanda serviciilor puse la dispoziție de Furnizori si Prestatorii de Servicii de către Utilizator; așadar, condițiile de rezervare sunt obligatorii pentru Utilizator la momentul în care acesta le-a acceptat – restituirea sau retragerea este posibilă numai dacă Furnizorul sau Prestatorul de Servicii a pus la dispoziție o astfel de opțiune. Pentru soluționarea litigiilor clienților, există posibilitatea de a folosi platforma Europeană ODR (rezolvarea litigiilor online), disponibilă la adresa: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    4. eSky nu îşi va asuma responsabilitatea pentru pierderile survenite în urma unei greve a companiei aeriene sau a angajaţilor aeroportului, a unor situaţii de forţă majoră (intervenţii guvernamentale, războaie, răpiri, incendii, inundaţii, accidente, furtuni, atacuri teroriste, acţiuni industriale) sau a oricărei situaţii independente de controlului direct al eSky ce rezultă în anularea rezervării sau zborului sau care au drept rezultat imposibilitatea executării serviciilor menționate în Termeni și Condiții, întrucât eSky este doar intermediarul care asigură accesul la Sistemul de Rezervări, și nu un Prestator de Servicii.
    5. Pentru a minimiza încercările de fraudare a cărții de credit sau cardului bancar, eSky își rezervă dreptul de a efectua verificări aleatorii pentru a se asigura că pasagerul este titularul de drept al cardului sau că titularul și-a dat acceptul pentru achitarea sumei rezervării, cerând acordul scris al acestuia precum și copia cărții de credit sau cardului bancar sau un extras de cont recent.

POLITICA PRIVIND RETRAGEREA DIN CONTRACT

  • § 20. POLITICA PRIVIND RETRAGEREA DIN CONTRACT

    1. În acord cu prevederile acestor Termeni și Condiții, eSky recunoaște posibilitatea retragerii din contract a Utilizatorul care folosește serviciile eSky prin intermediul Sistemului de Rezervări sau al Contact Centerului, sub incidența Articolului 27 din Actul Drepturile Consumatorului din 30 May 2004, denumit în continuare „Actul”.
    2. Sub incidența Articolul 38(1) al Actului, Utilizatorul nu este îndreptățit să se retragă dintr-un contract de servicii de la distanță, dacă societatea a prestat complet unul dintre servicii, cu consimțământul expres al consumatorului care a fost informat înainte de prestarea serviciului despre faptul că după ce serviciul va fi prestat, acesta pierde dreptul de a se retrage din contract.
    3. Ținând cont de cele de mai sus, înaintea prestării serviciilor specificate în acești Termeni și Condiții, eSky declară că Utilizatorul care a încheiat un contract de servicii la distanță pentru furnizarea acestor servicii nu este îndreptățit să se sustragă de la contract fără o cauză și fără a plăti costurile în termen de 14 zile de la încheierea contractului, datorită prestării complete a serviciilor din partea eSky.pl S.A., sub forma serviciului de intermediere a rezervării (la solicitarea explicită a Utilizatorului). În astfel de cazuri, taxa de serviciu este nerambursabilă. Dacă entitățile care prestează servicii permit rambursarea parțială sau totală a valorii serviciilor proprii în cazul retragerii din contract, consumatorul va fi notificat în mod explicit de acest fapt.
       

ANEXA

  • Anexa 1

    FORMULAR CU INFORMAȚII STANDARD ÎN CAZUL ÎN CARE COMERCIANTUL CARE FACILITEAZĂ ONLINE UN SERVICIU DE CĂLĂTORIE ASOCIAT ÎN ÎNȚELESUL ARTICOLULUI ARTICOLULUI 6 PARAGRAFUL 5 PUNCTUL 1 ESTE UN TRANSPORTATOR CARE VINDE UN BILET DUS-ÎNTORS

    • Dacă, după alegerea și efectuarea plății pentru un serviciu de călătorie, rezervați servicii de călătorie suplimentare pentru călătoria sau vacanța dvs. prin intermediul societății noastre, eSky, NU veți beneficia de drepturile care se aplică pachetelor în temeiul Directivei (UE) 2015/2302. Prin urmare, societatea noastră,eSky, nu va fi răspunzătoare pentru executarea corespunzătoare a acestor servicii de călătorie individuale. În cazul unor probleme, vă rugăm să contactați furnizorul de servicii relevant. Totuși, dacă rezervați orice servicii de călătorie suplimentare în cadrul aceleiași vizite pe site-ul de rezervare al societății noastre/site-ul de rezervare al eSky, serviciile de călătorie vor deveni parte a unui serviciu de călătorie asociat. În acest caz, conform dreptului UE, eSky deține protecție pentru a restitui plățile dvs. către eSky pentru servicii neprestate din cauza insolvenței eSky. Vă rugăm să rețineți că acest lucru nu înseamnă restituirea în cazul insolvenței furnizorului de servicii relevant. Informații suplimentare privind protecția în caz de insolvență:
    • eSky a contractat protecție în caz de insolvență cu Signal Iduna PTU S.A.
    • Călătorii pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competentă: Marshal Office Mazowieckie Voivodship în Varșovia, 03-719 Varșovia, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (între 8 a.m.- 8 p.m.), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, în cazul în care serviciile sunt refuzate din cauza insolvenței eSky. Notă: Această protecție în caz de insolvență nu acoperă contractele cu alte părți decât eSky, care pot fi executate în ciuda insolvenței eSky.
    • Directiva (UE) 2015/2302, astfel cum a fost transpusă în dreptul intern Actul pentru pachetele de călătorii și aranjamentele de călătorie conexe din 24 Noiembrie 2017.
  • Anexa 2

    FORMULAR CU INFORMAȚII STANDARD ÎN CAZUL ÎN CARE COMERCIANTUL CARE FACILITEAZĂ ONLINE UN SERVICIU DE CĂLĂTORIE ASOCIAT ÎN ÎNȚELESUL ARTICOLULUI 6 PARAGRAFUL 5 PUNCTUL 1 ESTE UN COMERCIANT ALTUL DEC T UN TRANSPORTATOR CARE VINDE UN BILET DUS-ÎNTORS

    • Dacă, după alegerea și efectuarea plății pentru un serviciu de călătorie, rezervați servicii de călătorie suplimentare pentru călătoria sau vacanța dvs. prin intermediul societății noastre, eSky, NU veți beneficia de drepturile care se aplică pachetelor în temeiul Directivei (UE) 2015/2302. Prin urmare, societatea noastră,eSky, nu va fi răspunzătoare pentru executarea corespunzătoare a acestor servicii de călătorie individuale. În cazul unor probleme, vă rugăm să contactați furnizorul de servicii relevant. Totuși, dacă rezervați orice servicii de călătorie suplimentare în cadrul aceleiași vizite pe site-ul de rezervare al societății noastre/site-ul de rezervare al eSky, serviciile de călătorie vor deveni parte a unui serviciu de călătorie asociat. În acest caz, conform dreptului UE, eSky deține protecție pentru a restitui plățile dvs. către eSky pentru servicii neprestate din cauza insolvenței eSky. Vă rugăm să rețineți că acest lucru nu înseamnă restituirea în cazul insolvenței furnizorului de servicii relevant. Informații suplimentare privind protecția în caz de insolvență:
    • eSky a contractat protecție în caz de insolvență cu Signal Iduna PTU S.A.
    • Călătorii pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competentă: Marshal Office Mazowieckie Voivodship în Varșovia, 03-719 Varșovia, ul. Jagiellońska 26 tel. (+48 22) 5979-100 (între 8 a.m.- 8 p.m.), urzad_marszalkowski@mazovia.pl, în cazul în care serviciile sunt refuzate din cauza insolvenței eSky. Notă: Această protecție în caz de insolvență nu acoperă contractele cu alte părți decât eSky, care pot fi executate în ciuda insolvenței eSky.
    • Directiva (UE) 2015/2302, astfel cum a fost transpusă în dreptul intern Actul pentru pachetele de călătorii și aranjamentele de călătorie conexe din 24 Noiembrie 2017.