Meniu

Servicii la bord

Servicii la bord

Odată ajunși la bord, pasagerii trebuie să respecte anumite reguli – ale companiei aeriene, dar și reguli de conduită și bun simț, astfel  încât zborul să se desfășoare fără probleme, cât mai plăcut pentru toți pasagerii.

Echipajul aeronvei și responsabilitățile personalului de bord
Prima persoană la bord, ca importanță, este întotdeauna pilotul, căpitanul aeronavei. Din echipajul de pilotaj mai face parte copilotul și însoțitorii de bord (stewarzi sau stewardese). La bordul anumitor aeronave, în cabina de pilotaj există o a treia persoană – inginerul de zbor, însă în prezent locul acestuia este luat din ce în ce mai des de computerele de la bord.

Pentru zborurile mai lungi, în aeronave de mari dimensiuni, există un șef de cabină care este responsabil cu starea echipajului din cabina de pilotaj.

Principala responsabilitate a însoțitorilor de zbor este să asigure siguranța pasagerilor. Rețineți că servirea pasagerilor nu este o responsabilitate de primă mână a stewardeselor. Contrar aparențelor, însoțitorii de zbor se ocupă de multe aspecte ce țin de funcționarea în condiții sigure a aeronavei: verifică echipamentele de salvare de la bord, se asigură că scaunele pasagerilor sunt funcționale, că sunt întrunite toate condițiile de acordare a primului ajutor etc. Abia după ce toate aceste formalități au fost îndeplinite, personalul de bord se poate ocupa de pasageri: servirea băuturilor și a meselor etc.

Mesajele din timpul zborului – securitatea la bord
Înainte de începerea zborului, pasagerii sunt instruiți privind siguranța în timpul cursei. E recomandat să acordați atenție acestor mesaje, chiar dacă le-ați mai auzit sau văzut înainte, pentru a ști cum să vă comportați în situații de urgență.

Toate aeronavele sunt dotate cu scaune prevăzute cu beculețe de avertizare pentru prinderea centurii de siguranță. Personalul de bord anunță, de asemenea, când trebuie pusă centura de siguranță, iar adesea se recomandă purtarea acesteia pe toată durata zborului.

Imediat după decolare, pilotul salută de obicei pasagerii și oferă coordonatele zborului: distanța parcursă, viteza medie, condiții meteo, orașe survolate etc. Rețineți că pasagerii trebuie să respecte în orice moment indicațiile de siguranță comunicate de echipajul de bord.

De asemenea, dacă observați ceva suspect la ceilalți pasageri în timpul zborului sau dacă vecinul de scaun dă semne că se simte rău, anunțați în cel mai scurt timp însoțitorii de bord.

În timpul decolării și aterizării luminile din aeronavă sunt stinse, telefoanele și dispozitivele electronice trebuie de asemenea puse în poziția „oprit”, iar tăvile de la scaune sunt rabatate. Orice obiecte care conțin lichide trebuie îndepărtate în acest moment – de regulă, stewardesele/ stewarzii vor îndepărta ceștile, paharele sau alte obiecte pentru dumneavoastră.

Rețineți că siguranța zborului și a pasagerilor de la bord depinde de respectarea regulilor de securitate comunicate de personalul de bord.
Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne lăsați un mesaj în secțiunea de contact de pe site. Solicitarea dvs. va fi tratată cu prioritate și vom reveni cu un răspuns cât mai curând posibil.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky.md.

Ați găsit informația pe care o căutați în acest articol? Da | Nu
Consider că acest articol:
Vă mulțumim pentru feedback!